#1 Skrevet Oktober 29, 2011 Har fått en ulyd i bilen, høres nesten ut som en skrape lyd, lignende som når klossene er slitte. Trodde først det var bremsene, har demontert dem og ikke funnet noen tegn på slitasje. Skiftet klosser og.. Det er en svak skrape/slitasje lyd. Kommer veldig godt fram når bilen er i gir, men ikke når jeg gasser eller clutcher . Spesielt i 5gir, men nå har det kommet i flere gir å. Noen som kjenner igjen slike symptomer? Er montert en rs2 kasse på bilen. Bent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2011 Mulig utløselager ? bare en tanke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2011 Er det dyrt å fikse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2011 Selve delen er jo ikke så kostbar, men hvis du ikke gjør det selv kan jo jobben koste litt .. Men hvis det er ulyd som du sier må det ligge der et sted og du må av med kasse og det uansett , da kan du jo gå over å sjekke det som er der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2011 hehe...får ikke ut noen girkasse i garasjen min hvertfall:) tviler på at jeg skal prøve noe slikt selv... får vel farte rundt i morra og høre om noen priser:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2011 For å eliminere feil er det jo greit å finne ut om støyen følger turtall, hjul eller mellomaksel og ta det derfra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2011 støyen kommer kun bilen triller kan du si... ikke når jeg gasser... cluthcer jeg så blir det stille... spesielt i 5 gir, men som sagt så begynner det og komme i 3,4 gir og...og amatør som jeg er så har jeg vanskelig for å finne ut hvor lyden kommer da jeg kun hører den når jeg kjører:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2011 Eksos/skjold som rasler? Ta med en kompis på 'ensom landevei' og la ham henge ut av vindu og høre, evt. få han til å kjøre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2011 Nettop skiftet hele eksos anlegget fra downpipe og ut. Så det er jeg rimelig sikker på at det ikke er. Skal få med en kompis i morgen og høre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2011 blei litt vanskelig og høre hvor lyden kommer fra eksakt når man kjører! meen hvis jeg legger litt lett press på girspaken når jeg kjører så kommer lyden veeldig godt.. enten om jeg presser den lit opp, ned eller til siden.. da hører jeg godt at det kommer fra girkassen/giroverføringen.? og lyden forsvinner hvis jeg presser den rett:) noen som har et innspill nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2011 Merkelig.. Kan du sette den på fire bukker og sjekke fra undersiden med drivverk i gang? Kan jo være noe som kommer borti noe annet, men ellers er det 'vanlig' (vel, det har i hvertfall skjedd..) at kryss på mellomakselen er såpass tørre at de lager lyd når det ikke er noe belastning. Jeg spør igjen: () Om det er en hørbar frekvens på lyden, følger den turtall pr. gir eller fart? (dvs. før/inni eller etter girkasse?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2011 okok..jeg kan prøve og loggføre litt mere nøyaktig på vei til jobb i kveld.. så kommer jeg med en tilbakemelding bjørn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...