Audi 200 20V avant - diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fikset opp grombilen... Men den er ennå ikke helt på topp. Bilen er en Audi 200 20V avant 91-modell (original) som nylig er fikset opp for x antall tusen etter å ha stått i 7 år... Tok en tur til Wien med bilen etter at den hadde fått skiltene på. 234 km/t (på gps, 250 på speedometer) er ikke så gæernt med fem personer i bilen og fullt bagasjerom.... Fine bilen!!: smil :

Oppdaget et par problemer som jeg håper jeg kan få noen tips på. Problemene er som følger:

1. Bilen er lav i utgangspunktet og med full bil subba den nesten i bakken. Jeg trenger altså nye fjærer og dempere bak, håper noen kan litt mer om sånne ting enn meg!

2. Kjøpte noen i følge selger "pent brukte ufo-bremser" som viser seg å skape en del vibrasjon ved nedbremsing. Så nå funderer jeg på å oppdatere bremsene, vet det er flere i klubben som har gjort noe lignende...

3. Klimaanlegget dugger forferdelig med en gang kompressoren slår seg av, det er så ille at det renner av rutene. Fungerer kjempebra så lenge kompressoren er i gang.

4. Jeg trenger nye sommerfelger (16 tommer et35) etter at de gamle har fått litt for mye juling til at de er mulig å redde...

Håper noen kan hjelpe meg med dette! Kanonbra bil ellers!! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde av grombilen. Kan jo fortelle litt om bilen og... Som sagt original Audi 200 20V avant 91-modell med 220 hk. 0-100 6,7 originalt. Fine sorte skinnseter. Elektriske seter med memory på førersiden. Varme i setene foran og bak. El. klimaanlegg, el. takluke, el. vinduer, cruicecontrol, firehjulsdrift og diff.sperre. Tror det var det meste... Fantastisk vinterbil! Aldri satt meg fast med denne bilen!!

Audi 200.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! Hadde vært artig å ta 200'n på Autobahn ja! Fjærer og dempere, skal du ha orginal eller senking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes bilen er rel. lav i utgangspunktet, så hadde tenkt å holde den på "normal" høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema funker på 1500 kroners bruksbil, Bilstein om du vil ha komfort og kvalitet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt hintet! Prøver å velge gode løsninger til Sølvpilen min.

Jeg har søkt litt på nettet etter bilstein-dempere på nettet... Jeg har sett at det er noe som heter B4, B6 og B8, i tillegg har noen av dem betegnelsen Sprint eller Sport.... Hvilken type (uavhengig av de jeg har funnet) er å anbefale til min bil? Bør jeg ta spiralfjærene med det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprint demperne er noe kortere enn standard og beregnet på senkede biler.

Jeg har slike på min bil med originale fjærer da den ene senkefjæren knakk, det fører til at bakenden på bilen tar sats og hopper litt på fartshumper, ellers er det ganske behagelig å kjøre med.

Men min 200 20v sedan er ikke noe lav med original fjærer, de fjærene dine må virkelig være klar for skrothaugen.

Jeg har også konvertert til S6 bremser fremme på min, det hjalp ikke på vibrasjoner da det nok heller var nav(ene) som var problemet.

Sjekk navene først, hadde jeg gjort det først hadde jeg spart meg mye jobb og ergrelse.

Jeg prøvde først nye ufoer som kurerte vibrasjonene en stund, men ble bare værre og værre, konverterte så til S6 bremser som ikke hjalp, har nå nye nav og kan bremse med en hånd på rattet igjen.

Jeg kan sende deg de nesten nye ufoene mine som kanskje er rette og fine, men som du vet er de svintunge og koster sikkert litt i porto. Men lette å skifte da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Skal undersøke litt rundt! Funderer på å bytte ut ufo-bremsene jeg og! Kjøpte nylig noen pent brukte som kun var slitt 0,5 mm fikk jeg beskjed om, men de var ikke helt tipp topp tross alt... Tror jeg moderniserer bremsene en gang for alle!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.