#1 Skrevet Oktober 29, 2011 Jeg har en A4 som ikke har blitt fyrt opp på et helt år.. Tidligere har jeg hatt problemer med at den ikke lader skikkelig, men nå har jeg vitterlig byttet både dynamo (til brukt) og batteri. Den startet fint med et nytt batteri et par ganger, men så nektet startmotoren å slå seg inn. Masse klikking på første forsøket (hørtes ut som det var fra startmotoren), så var det bare ett releklikk under dash på resten. Trodde batt. var flatt, fikk startstrøm fra en annen bil, men det fungerte framdeles ikke. Endte opp med å dytte den i gang. I etterkant har batteriet 12.5v, alt elektrisk fungerer fint, bortsett fra at den nekter å starte. Motoren gav ingen feilkoder. Er startmotoren død? Jeg har aldri hatt problem med den tidligere, og den fungerte helt fint tidligere i dag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2011 Høres ut som at startmotoren har tatt kvelden ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2011 Etter videre undersøkelser så jeg idag gnister ved jordingspunktet fra motoren til karosseriet når startmotoren går. Det er 4 ohm mellom signal inn og +12v på starteren, skal ikke det være brudd der? Hvis det er sånn standard type relè.. Jeg har jo hatt litt problemer med lading på bilen tidligere, og igår viste den faktisk 12v når bilen gikk.. urk, jeg blir så lei av dette greiene. Prøver å bytte starter jeg, og ser hvordan det går! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...