Anbefalte innlegg

Skal ha nytt batteri til corradoen, siden jeg har motert dette i bagasjerommet skulle jeg hatt ett "tørt" batteri, hva er da anbefalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optima er definitivt noe av det bedre. Dette er jo gele-batterier og kan derfor monteres opp/ned hvis du ønsker det.

Svært god kvalitet og mye krefter i en liten kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

maxxima 900 er også ideelt.

det er det samme som optima. gele batteri og kan monteres i kva som helst vinkler og har poler på sida også.

det som eg fekk høra igår så er optima og maxxima 900 samme produsent som lager desse batterina. men optima er litt dyrare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

maxxima 900 er også ideelt.

det er det samme som optima. gele batteri og kan monteres i kva som helst vinkler og har poler på sida også.

det som eg fekk høra igår så er optima og maxxima 900 samme produsent som lager desse batterina. men optima er litt dyrare.

en liten korreksjon! maxxima 900 er IKKE et gelèbatteri,men har en spesiell cellekonstruksjon og en mer holdbar syretype enn vanlig batterier, det stemmer at det er lukket og vedlikeholdsfritt, og kan monteres i alle posisjoner, samt med innfesting på sidene! Koster litt i underkant av 2000kr.

Det har også 24mnd garanti. :tilber:

Maxxima er produsert av Sønnak!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten korreksjon! maxxima 900 er IKKE et gelèbatteri,men har en spesiell cellekonstruksjon og en mer holdbar syretype enn vanlig batterier, det stemmer at det er lukket og vedlikeholdsfritt, og kan monteres i alle posisjoner, samt med innfesting på sidene! Koster litt i underkant av 2000kr.

Det har også 24mnd garanti. :tilber:

Maxxima er produsert av Sønnak!

oki. da har vertfall mekonomen lyvet til meg. det var dei som kom med desse opplysningane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. da har vertfall mekonomen lyvet til meg. det var dei som kom med desse opplysningane.

Og det skal du være glad for. Vanlige Gel batterier er ikke brukbare som startbatterier.

Hverken Optima eller Maxxima 900 er Gel batterier. De bruker "spiral wound cell technology".

Her er litt informasjon:

http://www.optimabatteries.com/publish/optima/americas0/en/config/product_info/technology.html

http://www.popularmechanics.com/automotive/auto_technology/1266741.html

Maxxima markedsføres i Norge under navnet Sønnak. Det er Exide som eier Sønnak og har utviklet teknologien i Maxxima 900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.