#1 Skrevet Oktober 31, 2011 (endret) Begynte og konvertere en 2.3L NG motor til EFI i dag. Møtte på ett problem da jeg så at det ikke er gjenger i dette innsuget til og bruke dysehylsene til 2.2L toppen. Er det noen her som vet om det går å få kjøpt Hylser som passer i NG innsuget til elektronisk styrte dyser? Eller går det og borre opp hylsene som står i fra før så det passer med dysene? Mvh Allan Tinnion EDIT: Løsningen ble å lage slike EFI-hylser selv, og det ble meget bra. /T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2011 selger ikke 034 noen som passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2011 Finner ikke noe på nettsiden som passer til NG innsuget. Bare til 10V turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2011 akkurat, kanskje ikke samme hulla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2011 Ikke samme hulla. De er litt større ytterst, de blir like store litt innover i hullet, men det er ingen gjenger der. Sitter en stor traktformet hylse der i plast fra før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2011 (endret) Det er iallefall definitivt gjort før, men hva slags hardware som brukes er uvist.. Etter litt videre søking, så ser det ut som noen har laget noen i alu som har blitt sveiset inn, og noen har bare brukt epoxy og limt fast de til 2.2 litern neddi der.. Det er på tide å spandere på seg en egen konto, Allan Men kanskje en ide å gjøre det når de åpner 2012 medlemskapet.. /T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2011 Det er på tide å spandere på seg en egen konto, Allan Men kanskje en ide å gjøre det når de åpner 2012 medlemskapet.. Det er jo planen da.. ser ikke helt vits med og betale årskontigent for 2 måneder. Men anyways er det fælt dårlig med svar fra folk her.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2011 Vel, i dette tilfellet er det nok ikke mange som driver å setter EFI på en 2.3 sugemotor. Og på forum så må du ikke stille spørsmål, du må gi bestemte svar, så får du fort høre at det er feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2011 "Two way monologue".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2011 Mitt 2.3 innsug med nye EV6-dyser (en på hver ende). De tre i midten er gamle Weber EV1-dyser, skal ikke brukes. Gasspjeld fra 4.8 Mustang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2011 mener det skal gå ann og SKRU ut disse innsatsene som sitter der fra før av? var slike messig/plast hylser på en 16v jeg bygget om til MS en gang, de måtte på brutalt vis bankes sund og skrus litt og herjes med, så skrudde jeg nedi de plastkoppene til EFI dysene kan dette være tilfellet her og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2011 http://www.034motorsport.com/fuel-injection-solutions-10-valve-cis-to-efi-injector-bung-p-32.html Dette er hva 034 har, samme som møller selger (til bl.a Golf G60) http://www.034motorsport.com/oec.php?oefilename=wizard.jsp&partner=motorsport&year=1990&make=VW&model=GOL-GTI-002&category=C&part=Fuel+Injector+Holder Dette er hva Kjet har rart om de skulle være så forskjellige fra 10v til noe anna Kjet lasta opp et bilde, ikke hundre prosent representativt for din motor, men bør være tilsvarende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2011 Det er ingenting som kan skrues ut på et 2.3E-innsug, her brukes kun plast-innsatser, likt som på ABK med annen type innsatser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2011 (endret) Originale K-Jet-dyser og dyseinnsatser til 2.3E. Originalt innsug 2.3E. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2011 ooooog, som vanlig har du rett hermann slik er det på BF G2 forumet og hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 2, 2011 Da har jeg begynt og lage hylser selv og har noen bilder :-) Får håpe dette går bra da Mvh Allan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2011 Ser bra ut. Slenger likevel med noen bilder fra mitt innsug. Går fuelrailen din klar innfestningen til kaldstartsdysen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 8, 2011 Fuelrailen kommer i konflikt med kalstartklumpen. Kunne nok slipt den ned, men jeg fikk fuelrailen langt nok nedpå så det ble tett :-) Noen som kan få ut mapet som ligger på original hjernen til 2.3 AAR? Eller som har det mapet ligende på pcen eller nettet? Helst bare tenning, trenger ikke bensin da jeg har bygget om til EFI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 15, 2012 Gammel tråd, vet det, men av kuriositet; Hvilket sprut bruker du og hvordan går det med prosjektet? Slik ble det på min (bruker Megasquirt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 15, 2012 Vet ikke om broder'n (som bruker min konto) gav opp denne eller hva som skjer. Den kjører med MS2, og den starter og går, er kjørbar, men er ikke noe spesielt bra mappet. Jeg tror han brukte mange tips/inspirasjon han fikk av deg: Bilen står vel forøvrig til salgs her på forumet tror jeg grunnet andre prioriteringer.. /T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...