Anbefalte innlegg

Begynte og konvertere en 2.3L NG motor til EFI i dag.

Møtte på ett problem da jeg så at det ikke er gjenger i dette innsuget til og bruke dysehylsene til 2.2L toppen.

Er det noen her som vet om det går å få kjøpt Hylser som passer i NG innsuget til elektronisk styrte dyser?

Eller går det og borre opp hylsene som står i fra før så det passer med dysene?

 

Mvh Allan Tinnion

 

 

EDIT:

Løsningen ble å lage slike EFI-hylser selv, og det ble meget bra.

 

/T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selger ikke 034 noen som passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noe på nettsiden som passer til NG innsuget. Bare til 10V turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat, kanskje ikke samme hulla?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke samme hulla. De er litt større ytterst, de blir like store litt innover i hullet, men det er ingen gjenger der. Sitter en stor traktformet hylse der i plast fra før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iallefall definitivt gjort før, men hva slags hardware som brukes er uvist..

 

Etter litt videre søking, så ser det ut som noen har laget noen i alu som har blitt sveiset inn, og noen har bare brukt epoxy og limt fast de til 2.2 litern neddi der..

 

Det er på tide å spandere på seg en egen konto, Allan :P Men kanskje en ide å gjøre det når de åpner 2012 medlemskapet..

 

/T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på tide å spandere på seg en egen konto, Allan Men kanskje en ide å gjøre det når de åpner 2012 medlemskapet..

 

Det er jo planen da.. ser ikke helt vits med og betale årskontigent for 2 måneder. Men anyways er det fælt dårlig med svar fra folk her....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, i dette tilfellet er det nok ikke mange som driver å setter EFI på en 2.3 sugemotor.

 

Og på forum så må du ikke stille spørsmål, du må gi bestemte svar, så får du fort høre at det er feil! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt 2.3 innsug med nye EV6-dyser (en på hver ende). De tre i midten er gamle Weber EV1-dyser, skal ikke brukes.

 

AAR-innsug1.jpg

 

Gasspjeld fra 4.8 Mustang :)

 

Spjeldhusplenum2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det skal gå ann og SKRU ut disse innsatsene som sitter der fra før av?

 

var slike messig/plast hylser på en 16v jeg bygget om til MS en gang, de måtte på brutalt vis bankes sund og skrus litt og herjes med, så skrudde jeg nedi de plastkoppene til EFI dysene :)

 

kan dette være tilfellet her og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.034motorsport.com/fuel-injection-solutions-10-valve-cis-to-efi-injector-bung-p-32.html

 

Dette er hva 034 har, samme som møller selger (til bl.a Golf G60) :)

 

http://www.034motorsport.com/oec.php?oefilename=wizard.jsp&partner=motorsport&year=1990&make=VW&model=GOL-GTI-002&category=C&part=Fuel+Injector+Holder

 

Dette er hva Kjet har :) rart om de skulle være så forskjellige fra 10v til noe anna Kjet :)

 

 

lasta opp et bilde, ikke hundre prosent representativt for din motor, men bør være tilsvarende :)

10vinjectorholder.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingenting som kan skrues ut på et 2.3E-innsug, her brukes kun plast-innsatser, likt som på ABK med annen type innsatser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale K-Jet-dyser og dyseinnsatser til 2.3E.

Nyedysetetningerogholdere.jpg

 

Originalt innsug 2.3E.

Dyser2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ooooog, som vanlig har du rett hermann :) slik er det på BF G2 forumet og :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg begynt og lage hylser selv og har noen bilder :-) Får håpe dette går bra da :D

 

2011-11-02194912.jpg

2011-11-02194941.jpg

2011-11-02195351.jpg

2011-11-02195400.jpg

 

Mvh Allan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut. Slenger likevel med noen bilder fra mitt innsug. Går fuelrailen din klar innfestningen til kaldstartsdysen?

 

Dyser23E2.jpg

 

Dyser23E1.jpg

 

Dyser23E4.jpg

 

Dyser23E3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuelrailen kommer i konflikt med kalstartklumpen. Kunne nok slipt den ned, men jeg fikk fuelrailen langt nok nedpå så det ble tett :-)

 

Noen som kan få ut mapet som ligger på original hjernen til 2.3 AAR? Eller som har det mapet ligende på pcen eller nettet? Helst bare tenning, trenger ikke bensin da jeg har bygget om til EFI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, vet det, men av kuriositet; Hvilket sprut bruker du og hvordan går det med prosjektet?

 

Slik ble det på min (bruker Megasquirt) :)

 

Fuelrail02.jpg

 

Mars201202.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om broder'n (som bruker min konto) gav opp denne eller hva som skjer.

Den kjører med MS2, og den starter og går, er kjørbar, men er ikke noe spesielt bra mappet.

 

Jeg tror han brukte mange tips/inspirasjon han fikk av deg:

i.php?a=1989_90q&i=419927_10150702698915

 

i.php?a=1989_90q&i=423755_10150702702645

 

Bilen står vel forøvrig til salgs her på forumet tror jeg grunnet andre prioriteringer..

 

/T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.