#1 Skrevet Oktober 31, 2011 Hej hej! Har montert S2 calipere og Ø276x25 skiver fra 2.8 V6 skiver foran på bilen min, som en liten bremseoppgradering fra Ø256x22 originalt. Synes jeg nå har en veldig mjuk pedal, må tråkke litt for at det skal bremse skikkelig. Ikke noe problem at bremsene låser, men at det er mjuk pedal! Har sett igjennom noen gamle tråder angående problemet, og forsåvidt funnet ut at jeg bør bytte ut hovedbremsesylinderen min fra Ø22,2mm, til en Ø23,81mm! (Og kanskje bytte bremsekraftforsterker..) MEN! Ut ifra det jeg har funnet ut, finnes det da to typer?? Delenr. 8A0611021 / F 8C-P-000 001>> Ø23,81 lhd / ABK,6A,ACE, NG Delenr. 4A0611021 / For ABS Ø23,81 lhd / AAH,ABC,ABK Jeg har ABS på bilen min (), bør jeg bruke den for ABS, men annen motorkode?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2011 Det enkle først: Du har luftet bremsene godt nok i alle hjørner etter kalipperbytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2011 Husker jeg hadde det samme på min:) Måtte bare lufte skikkelig. Anbefaler bremselufter som setter trykk i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2011 Hadde samme på min (den jeg nå selger i deler). Fikk ikke luftet skikkelig, selv med trykksystem. Det som hjalp var å få ABS-pumpen til å jobbe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2011 Jeg tror da at jeg har fått luftet skikkelig, men kan aldri bli sikker nok.. Har vurdert det med trykk, men hvis det ikke var noe hjelp, så vet jeg ikke.. Har lest og spurt litt fram & tilbake angående det med lufting av bremser på bil med ABS. Noen sier at det er bare å lufte på samme måte, andre ikke. Bør bilen stå å gå på tomgang da når jeg lufter, eller holder det at tenning er på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2011 Om bilen går eller ikke har ingen betydning, men det høres ut som det er igjen luft et eller annet sted. Pedalen skal være helt fast og fin med de bremsene og original hovedsylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2011 Hvis det er rent tomt for bremsevæske kan det være lurt å fjernkjøre ABS-pumpa, men hvis du bare har satt på nye kalippere og det har rent ut litt mens du byttet over,skal det gå med kun lufting på kalipperne. Kan hende du må lufte ganske iherdig for at det skal bli tilfredstillende. Går det ikke på "gamlemåten" får du diverse trykkluft-luftevektøy på bilrekvesita-forhandlere, eller så kan du sette den inn på et verksted å ta en bremsevæskeservice. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2011 Pleier å la den gå på tomgang når jeg lufter, får en litt mer trykk og fart på sakene så en får "skylt" ut lufta:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2011 Det høres ut som om det er Girling 60-kalippere du har montert. De har to bremsesylindre, mens den originale kalipperen for Ø256 mm skiver bare har én sylinder/stempel. Er det noen som vet om det skal kunne gå bra med G60-bremser på en slik original bremsekraftforsterker? Man skulle tro at det blir mer bremsevæske som pedalen må pumpe inn i kalipperne når det er to kalippere i stedet for 1 stk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2011 Lot det renne bremsevæske bak ei stund, bremser ok etter dette, var bare lufting som ikke ble bra nok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...