Anbefalte innlegg

Hei, har en A4/B6 1.9tdi som sliter litt med å starte nå som været ble kaldere og motorvarmeren ikke er tilkoblet.

Værste tilfellet var når det var frost og 3-4 minus grader, da slet den veldig, røk gått når den først startet ( etter 4-5 sek med kjimming)

Kan det være glødepluggen eller noe?

Min første audi og diesel bil, så har igrunn null peiling på dette, beklageligvis.

edit: Tilleggsopplysninger, bilen har akkuart hvert på Storservice 120k km og byttet reg.reim.

Km stand pr i dag 123 xxx

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødeplugger er jo en standard ting som det kan være,har de ikke blitt byttet på en stund så er det kansje på tide.....;) ,Du kan jo få sjekket om de fungerer...

Er det sånn ar bilen ikke starter i det hele tatt så du må kjimme til den starter? går starteren fort rundt?

Eller er det sånn at bilen nesten starter å "vibrerer" ? går bilen dårlig litt etter start?

Grunnen til at jeg spør om vibrerer og går dårlig er at det er på noen 1.9tdi motorer en feil på G28 sensoren,som gjør at bilen blir tungstartet. Hadde denne feilen på B6 1.9tdi'en jeg hadde (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213368), Audi har kommet med en boks som skal løse problemet så feilen er nok ganske vanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødeplugger er jo en standard ting som det kan være,har de ikke blitt byttet på en stund så er det kansje på tide.....;) ,Du kan jo få sjekket om de fungerer...

Er det sånn ar bilen ikke starter i det hele tatt så du må kjimme til den starter? går starteren fort rundt?

Eller er det sånn at bilen nesten starter å "vibrerer" ? går bilen dårlig litt etter start?

Grunnen til at jeg spør om vibrerer og går dårlig er at det er på noen 1.9tdi motorer en feil på G28 sensoren,som gjør at bilen blir tungstartet. Hadde denne feilen på B6 1.9tdi'en jeg hadde (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213368), Audi har kommet med en boks som skal løse problemet så feilen er nok ganske vanlig.

Hei takk for svar :)

Ja er igrunn gøldepluggene som først slo meg, da disse nok ikke er byttet siden bilen kom til landet i 2006...

Kunne ikke se i kviteringene at forige eier har byttet dem.

Den ene dagen det var værst, vil jeg si bilen ristet litt etter start ja, du hørte den tenke så slukne å deretter tenne igjen mens jeg kjimmer, vis du skjønner hva jeg mener?

Bilen gikk ikke så merkbart dårlig etter, men fikk stå ca 10-15 min på tomgang før jeg tok avsted.

Merket også at det var en liten rar lyd når jeg såvidt tråkket inn gasspedalen etter dette, en rar lyd som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal illustrere, liten kvine lyd på ein måte kansje, men den har jeg ikke hørt på en stund nå da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takk for svar :)

Ja er igrunn gøldepluggene som først slo meg, da disse nok ikke er byttet siden bilen kom til landet i 2006...

Kunne ikke se i kviteringene at forige eier har byttet dem.

Den ene dagen det var værst, vil jeg si bilen ristet litt etter start ja, du hørte den tenke så slukne å deretter tenne igjen mens jeg kjimmer, vis du skjønner hva jeg mener?

Bilen gikk ikke så merkbart dårlig etter, men fikk stå ca 10-15 min på tomgang før jeg tok avsted.

Merket også at det var en liten rar lyd når jeg såvidt tråkket inn gasspedalen etter dette, en rar lyd som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal illustrere, liten kvine lyd på ein måte kansje, men den har jeg ikke hørt på en stund nå da.

Jeg ville først ha byttet gløde pluggene og sett om det løste problemene dine, og vis det ikke er andre åpenbare feil (feilkoder) så ville jeg vurdert å kjøpe rep boksen...

Har du sjekket bilen for feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes symptomene absolutt høres ut som dårlige glødeplugger, så jeg ville også skiftet de ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dieselfilter,glødeplugger og batteri er viktig å ha i orden på en diesel når vintern kommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var akkurat på service å skiftet da bla, dieselfilter, skal sjekke batteriet og høre på pris for bytte av glødeplugger imorgen..

Er forresten glødepluggene enkle og komme til, noe en kan gjøre selv?

edit: Nei har ikke sjekket bilen for feilkoder, dette gjør de kansje ikje på en service?

Kjenner ingen i distriket som han en slik vag-com ledning heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var akkurat på service å skiftet da bla, dieselfilter, skal sjekke batteriet og høre på pris for bytte av glødeplugger imorgen..

Er forresten glødepluggene enkle og komme til, noe en kan gjøre selv?

edit: Nei har ikke sjekket bilen for feilkoder, dette gjør de kansje ikje på en service?

Det er ikke stort verre en å bytte plugger på en bensinbil, men er det skittene gjenger så kan det være litt knotete å bytte,men alt avhenger av hvor mange tommeltotter man har......:P

Har du hat bilen på merkeverksted så skal de ha sjekket for feilkoder, mener at dette er et vanlig service punkt sammen med å sjekke etter nye software oppdateringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikker på at noen av medlemmene i distriktet ditt har kabel, spesielt et par av gutta i Lyngdal. Spør i lokallagsdelen så kan det hende noen av dem svarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst problemet :)

Glødeplugg på sylinder 2,3 og 4 var defekt, så nå liker den seg i kulden igjen :)

Kostet meg 1776,- hos møller i Lyngdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kjøpte nett glødeplugger til min på e-bay,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.