#1 Skrevet November 1, 2011 Jeg har byttet motor i golfen min som er en 93 modell... det er orginalt en 1.8 liter.. men satt inn en passat 2E motor.. 2l 8v motor,95 modell.. Men problemene ser ut til å aldri bli løst.. derfor prøver jeg her inne, å ser om noen kan komme med noen råd.. Motoren og ledningsnettet har blitt tatt rett ut fra bilen å satt inn i golfen.. Alt skal være koblet rett ( det har vært med en tysker å oversatt skjemaet) Men.... problemet er CO`n.. den er på 10,5.. Det som er byttet er : -Lamdbasonde -Tempgiver ( typ 3 stk nye ) -Dyserekke -Bensinpumpe ( den jeg hadde orginalt i golfen var på 1.2 bar, så byttet til 3 bars pumpe som det skal være!) -Luftmassemåler -Hjerne er også byttet Enda går ikke CO`n helt ned... den har gått ned litt.. men ikke helt.. Var en som nevnte at det skal være en ventil på bensinslangen.. dette skal sjekkes i morgen.. Vi får heller ikke feilsøkt..for vi kommer ikke "inn" på hjernen med programmet.... Er det noen her som har noe som helst aning?? Trenger seriøst hjelp.. bilen har stått på verksted i snart to mnd.. uten at dem har fått den til.. blir GAL snart!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2011 går den fint ellers? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2011 har dekk justert tenninga riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2011 går den fint ellers? bilen starter å går.. men får alt for mye suppe.... den går fint når den er kald.. men med engang den begynner å bli varm så fusker den som f 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2011 har dekk justert tenninga riktig? jaaaaa! hehe.. er sjekka spør pappa om han begynner å bli frustrert a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2011 nææææææh. tru ikke det sjekka kompresjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2011 bilen starter å går.. men får alt for mye suppe....den går fint når den er kald.. men med engang den begynner å bli varm så fusker den som f ok,, ja når den er kald så skal den jo ha mere,jeg bygde fra 2,0 til 1,8 å da måtte jeg fjerne noe som ligna på en strøypeventil å da gikk den slik den skulle,om det er det som er problemet hos deg vet jeg ikke. sjekket kaldt start dysen? om den står åpen etter att den er blitt varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2011 ok,, ja når den er kald så skal den jo ha mere,jeg bygde fra 2,0 til 1,8 å da måtte jeg fjerne noe som ligna på en strøypeventil å da gikk den slik den skulle,om det er det som er problemet hos deg vet jeg ikke. sjekket kaldt start dysen? om den står åpen etter att den er blitt varm ahh.. det var deg arve var hos da han sa det ja.. hehe.. vet ikke ang kaldstart dysa .. men skal sjekke det med ventilen i morgen jeg.. eller få de der bilen står til å sjekke.. men synes det er så rart at man ikke kommer inn på hjernen på den.. da går den vel på en måte i "sparemodus"?? eller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2011 er vel ingen kaldstartdyse på 2E motor elektronisk innsprut på denne meg bekjent du sier du har bytta fuelrail, bytta du da bensintrykksregulator? denne kan om den ikke funker som den skal gi for mye trykk på dysene, som igjen mater på med bensin når dette skjer men, du skriver jo også at når bilen er kald, så går den som den skal, derfor er det noe som sier meg at det kan være en sensorfeil? sliter med mye av det samme på min egen golf, den går som den skal når den er kald, men da den blir varm, så starter den med tenningsbank, og det kommer rett og slett fordi motor er totalt utslitt edit: kom til å tenke på en anna ting om det er noe feil med f.eks jording, så kan dette problemet oppstå, veit at på Digifant 1, så vil den gå i "safe" ved jordproblematikk, og sprøyte inn ~20% mer bensin gå over alle jordpunkter, vask/puss, bytt gjerne ringkabelsko etc etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2011 er vel ingen kaldstartdyse på 2E motor elektronisk innsprut på denne meg bekjent du sier du har bytta fuelrail, bytta du da bensintrykksregulator? denne kan om den ikke funker som den skal gi for mye trykk på dysene, som igjen mater på med bensin når dette skjer men, du skriver jo også at når bilen er kald, så går den som den skal, derfor er det noe som sier meg at det kan være en sensorfeil? sliter med mye av det samme på min egen golf, den går som den skal når den er kald, men da den blir varm, så starter den med tenningsbank, og det kommer rett og slett fordi motor er totalt utslitt sitter ikke bensintrykkregulatoren i dyserekka?? den er jo bytta.. kan vel ikke være feil på 3 sånne?! motoren her har gått 65000 bare. å gikk super fint i delebilen da vi kjørte den opp til pappa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2011 den sitter i enden av fuelrail ja sjangsen for at det er feil på 3 av dem er forsvinnende liten som du sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2011 fatter bare ikke hva det kan være.. alt er jo bytta snart.. men er merkelig at man ikke får kontakt med hjernen på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2011 at du ikke får kontakt kan være så mangt du har OBD uttak på bilen du? modell er det på din bil kontra motor/ledningsnett du tok motor fra? kan jo ha noe og si mtp innpass i ECU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2011 jepp har det.. min er 93mod. ledningsnett og motor fra 95 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2011 er vel ingen kaldstartdyse på 2E motor elektronisk innsprut på denne meg bekjent ) hmmm denne har en kaldstartdyse,men så nå att hun hadde tatt motor fra en 35i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 1, 2011 det du har avbilda er en 35i, og det du har ringa rundt er en tomgangsventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 1, 2011 det du har avbilda er en 35i, og det du har ringa rundt er en tomgangsventil er en 35 som er avbildet,35i er den med grill(faceliften).men har ringet rundt feil jeg..der det er blått skal det vere en kaldtstartdyse men når hun har en annen motor så er det ikke vits i å diskutere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 1, 2011 er en 2E motor du har avbilda og edit, sjekka ETKA, som du sier, så skal det sitte en kaldstartsdyse der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 1, 2011 ja veit det, men på vinterbilen til arve egeberg er det og en 2e men der er det ei anna insprøytning.så vet ikke om de gjorde noe forandringer på faceliften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 1, 2011 men trenger fortsatt råd.. host.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 2, 2011 dytter denne opp.. for å se om det kommer noe flere forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 2, 2011 kim : her er det ett bilde av motoren.. men ser du om det er samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 2, 2011 litt dårlig det bilde,er ikke sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 2, 2011 Har du bilde av fremsiden? Ta å få målt faktisk bensin trykk. kan vere krøll med at du har for trang retur rør osv. (=for høyt trykk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 2, 2011 ja dem skulle måle det på verkstedet i morgen.. men blir så irritert.. bilen har stått der i snart to mnd.. å blir ikke prioritert i det hele tatt.. i tillegg så er det jeg selv som har måtte skaffe delene..merkelig verksted.. nei har ikke bilde av den forran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...