motortemp på b4, altfor varm???

Anbefalte innlegg

på langkjøring pleier den i ligge på rundt 82 83 grader. Men på småkjøring går den opp i 90 og noen ganger over. Her om dagen var det ganske varmt og sola skinte. Etter litt bykjøring sto jeg litt på tomgang for å sjekke hvor varm den ble. Gikk opp i 98-99 grader, så skrudde jeg den av. hvorfor i hel... blir den så sinnsykt varm...???? : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på langkjøring pleier den i ligge på rundt 82 83 grader. Men på småkjøring går den opp i 90 og noen ganger over. Her om dagen var det ganske varmt og sola skinte. Etter litt bykjøring sto jeg litt på tomgang for å sjekke hvor varm den ble. Gikk opp i 98-99 grader, så skrudde jeg den av. hvorfor i hel... blir den så sinnsykt varm...???? : bh :

 

Har du sett etter lekasjer? Kjøleveske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viftene mine slår inn på mellom 90-100 grader på tomgang og dette skal visst være normalt.. Mulig det er følerne dine det er noe galt med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke lekkasje. akkurat byttet tempføler, som sitter siden av motorstyringa. for varsellampa for kjøletemperatur lyste hele tida selv om motor holdt normal temp. byttet denne og det er etter det at dette skjedde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså.. På min B4 skal ettersom det jeg vet tempraturen ligge konstant på ca 85-90 grader uansett kjøring.. Noe over det er ikke normalt.. På tomgang slår som sagt viftene inn ved ca 95-100 grader.. Bare la den gå på tomgang opp til ca 100.. går den over det uten at viftene slår inn er noe galt vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du blander 50% frostvæske i systemet ditt som anbefales både vinter som sommer så har du et teoretisk kokepunkt på minst 120 grader.

Har flere ganger hatt 100 grader på min bil ved stillestående kø i sola, noe som ikke er farlig ved riktig blanding av frostvæske, men hvis du mistenker at noe er galt så kan du rense kjølesystemet og helle på ny frostvæske.

Når er vannpumpa byttet sist? Hvis dårlig sirkulasjon forekommer kan denne begynne å bli sliten.

 

For rens av systemet les bl.a. her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=11985&highlight=frostv%E6ske

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14261&page=2&pp=15&highlight=frostv%E6ske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på langkjøring pleier den i ligge på rundt 82 83 grader. Men på småkjøring går den opp i 90 og noen ganger over. Her om dagen var det ganske varmt og sola skinte. Etter litt bykjøring sto jeg litt på tomgang for å sjekke hvor varm den ble. Gikk opp i 98-99 grader, så skrudde jeg den av. hvorfor i hel... blir den så sinnsykt varm...???? : bh :

 

Helt normal temperatur, ingenting å bekymre seg over. Viftene slår inn et sted mellom 95 og 100 grader, går den noe særlig over 100 uten at du hører noen vifte bør du sjekke sensoren til viften, ledninger og viftemotor. (i radiatoren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.