Anbefalte innlegg

Sjølen har en '95 Audi A6 2,6 hvor det ytre drivleddet på høyre side røk i går, så jeg måtte slepe han hjem.

Det har vært ufattelige vonde lyder der framme i lange tider så nå var det på tide at noe takket for seg spør du meg.

Uansett, jeg må sikkert hjelpe han litt med dette. Det er bestilt et nytt fra norsk bildelsenter.

Er dette mye hokus pokus?

Er det problematisk at det er kjørt helt til sammenbrudd?

Om noen har en fin fremgangsmåte er jeg takknemlig for dette.

Håper ikke det er nødvendig å ta av akslingen.

Jeg har skiftet på min Passat 3BG før, er det ulikheter i fremgangsmåten på disse?

Er det kurante saker å løsne bærearma og komme til drivleddet, eller vil ikke det hjelpe?

Om noen vet hvor mye som skal strammes til på senterbolten etterpå vil jeg gjerne vite dette : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du litt finner du momentet, noe rundt 200nm + 90 grader?

Ganske kurrant jobb, trenger ikke å løsne noe armer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagd en guide for dette med en Audi 80 B4 som utgangspunkt. Ikke helt likt som på A6 C6 da stabilisatorstaget på den er en del av hjulopphenget. Uansett kan nøyaktig samme fremgangsmåte benyttes på din som jeg har beskrevet i guiden.

Skifte drivknute/mansjett

Drivknute6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset biffen i dag, dette er jo piece of cake egentlig. Må bare bende ned stabstaget med et spett e.l.

Den gamle drivknuten var ihvertfall enkel å ta av, da alt var i tusen knas der inne, alt lå og slang inni mansjetten.

Da var det bare å rengjøre og montere på nytt og vips så smatt alt på plass.

Men jeg kan ikke se at dette er mulig uten å løsne bærearma?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg gjorde dette så jeg skal ikke se vekk ifra at jeg har glemt noe, men mener å huske at jeg bare løsnet styrestaget slik at man fikk lagt skikkelig over, og da klarte man å lure den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.