#1 Skrevet November 2, 2011 Sjølen har en '95 Audi A6 2,6 hvor det ytre drivleddet på høyre side røk i går, så jeg måtte slepe han hjem. Det har vært ufattelige vonde lyder der framme i lange tider så nå var det på tide at noe takket for seg spør du meg. Uansett, jeg må sikkert hjelpe han litt med dette. Det er bestilt et nytt fra norsk bildelsenter. Er dette mye hokus pokus? Er det problematisk at det er kjørt helt til sammenbrudd? Om noen har en fin fremgangsmåte er jeg takknemlig for dette. Håper ikke det er nødvendig å ta av akslingen. Jeg har skiftet på min Passat 3BG før, er det ulikheter i fremgangsmåten på disse? Er det kurante saker å løsne bærearma og komme til drivleddet, eller vil ikke det hjelpe? Om noen vet hvor mye som skal strammes til på senterbolten etterpå vil jeg gjerne vite dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2011 Jeg har nettopp gjort det på min bil, riktignok en A4B5, men er likt på din! Lagde en tråd her jeg også.. LINK: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221578 Trykk på de linkene på sidene, så finner du ut ganske mye! Er egentlig ganske lett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2011 Søker du litt finner du momentet, noe rundt 200nm + 90 grader? Ganske kurrant jobb, trenger ikke å løsne noe armer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2011 Jeg har lagd en guide for dette med en Audi 80 B4 som utgangspunkt. Ikke helt likt som på A6 C6 da stabilisatorstaget på den er en del av hjulopphenget. Uansett kan nøyaktig samme fremgangsmåte benyttes på din som jeg har beskrevet i guiden. Skifte drivknute/mansjett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2011 Fikset biffen i dag, dette er jo piece of cake egentlig. Må bare bende ned stabstaget med et spett e.l. Den gamle drivknuten var ihvertfall enkel å ta av, da alt var i tusen knas der inne, alt lå og slang inni mansjetten. Da var det bare å rengjøre og montere på nytt og vips så smatt alt på plass. Men jeg kan ikke se at dette er mulig uten å løsne bærearma? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2011 Nå er det en stund siden jeg gjorde dette så jeg skal ikke se vekk ifra at jeg har glemt noe, men mener å huske at jeg bare løsnet styrestaget slik at man fikk lagt skikkelig over, og da klarte man å lure den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...