Hjelp til riktig adapter vw vento 8& 8,5 felger.

Anbefalte innlegg

Skal igang å handle spacere til RH felgene mine.

Inpress på 8" felg er 60.

Inpress på 8,5 felg er 53.

Hvordan er plassen inn og ut på disse?

Om jeg bestiller 20mm spacere bak så ender jo felgen på et 33 og 8,5 i bredde , framme blir det et 40..

Burde jeg ha 25mm spacere?

Noe innspill her boy toyz?

André

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse har god peil på Vento og felgoppsett, hør med han :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg er faktisk usikker på ventoen min hadde eg 9x16 et 15. med breddere var disse gjevne med hjulbuen

Så med rett dekkdim kan du sikkert ha 30mm spacere du bør uansett ha 35 profil vis det er 17" og smalest mulig dekk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8" ET2 stikker bittelitt utenfor bak, mens 8" ET22 sitter litt innenfor foran. Ville ha gått for 40mm adaptere foran og bak, jeg, selv om det er litt i overkant breie adaptere. Da stikker bakfelgene 4,6mm lenger inn enn det gjør på 8" ET2, og det blir i mine øyne ganske så perfekt på en MK3. Men så spiller det jo såklart inn på hva du skal gjøre med buene, hvor store felgene er, hvilken look du går for og hva slags dekkmerke og dekkdimensjon du skal kjøre med.

Du kan jo såklart bestille litt smalere adaptere bak, men foran burde du ikke ha noe særlig mindre enn 35 pga. klaring til fjørbeinet dersom du kjører med gewinde. Du kan få lurt på felgene foran med 30mm adaptere, men da må du mest sannsynlig justere camberen din riktig på kusehåret for å gå klar av fjørbeinet, uten å måtte kjøre med vill positiv camber - mye negativ camber kan du ihvertfall bare glemme:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Mad Kristian.

Jeg kjører med T-A gewinde ja.

Dekk har jeg ikke kjøpt enda.. Jeg tenkte på ett smalt dekk , først tenkte jeg 175/35/17 men så en som hadde det å det så jævl** ut for å si det mildt :).

Jeg håpte jeg ikke trengte å gjøre annet enn valse inn buen både framme og bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.