#1 Skrevet November 2, 2011 Heisann, kjøpte en VW Polo fra 1976 og den har startet fint uten problemer hvis den ble startet nesten hver dag og det var litt varme i lufta. Nå har den stått stille en-to uker og når jeg prøvde å starte den her om dagen, så starta den i 0,3 millisekunder før den stoppa og jeg ikke fikk noe start på den igjen. Var sånn sist gang, men da starta den hvertfall etter et par min. Batterilampa lyser litt, men den har ikke noe problem med å dra startmotoren rundt. Den har full tank med bensin, så skal ikke være noe problem der, pluss at det luktet bensin etter at jeg prøvde å starte den en stund. Det er manuell choke på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2011 Noen som har noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2011 En motor trenger tre ting: Luft - Det har man normalt nok av Bensin- Ta ut en plugg og sjekk eller bruk startgass Gnist- Ta ut en plugg og sjekk eller bruk en ekstra som du dytter inn i plugghetta. Har du disse tre så kan vi gå videre i diagnostikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2011 Stemmer for litt pussepapir på stiftene i fordeleren. Napp ut rotoren og puss stiftene under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2011 Når den starter og stopper igjen med en gang, så er det ofte relatert til bensin. Den får, men den får ikke nok. Det er vel heller ikke noen forskjell i bruk av choken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2011 Takker for nyttige tips, så får prøve ut litt diverse i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...