Hvem rebuilder K24 turbo til 1.6TD?

Anbefalte innlegg

Er det noen på Østlandet som gjør slikt? Eller er det noen som selger rebuild kits til disse turboene? Tetningene på GTD'en er gåene, og den lekker litt olje i eksosen... Setter pris på hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en K24 fra GTD som har en aksling som kaster noe sinnsykt og som gir dårlig med ladetrykk...tålte ikke 2bar over laaang tid... hehe :) !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Det ser jo ut som et bra kit! Kan vel ikke være så vanskelig å rebuilde en turbo? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at den finns en drøss med K24 turboer da, GTD turbo jeg har er 6082.

Og rebuilde en turbo er nok litt mer enn man klarer i skrustikka i garasjen har jeg hørt, med tanke på balansering av aksling osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en K24 fra GTD som har en aksling som kaster noe sinnsykt og som gir dårlig med ladetrykk...tålte ikke 2bar over laaang tid... hehe :) !

 

Kan det hende det er noe bug med min k24 og siden eg ikke har sjangs å få høyere ladetrykk en 1,6-1,7 T3 en eg hadde før gikk fint til 2bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi slet lenge med at trykket ikke kom over 1,4 bar, helt til vi kun kjørte med DP da steg trykket opp mot 2 bar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen på Østlandet som gjør slikt? Eller er det noen som selger rebuild kits til disse turboene? Tetningene på GTD'en er gåene, og den lekker litt olje i eksosen... Setter pris på hjelp :)

 

Hva med turboservice AS på Høvik?

Jeg leverte turboen min der en mandag, onsdag samme uke ringte han og lurte sånn spøkefullt på om jeg skulle hente turboen snart : rock : . Fikk kongeservice og hyggelige hjelpsomme folk. Spurte og grov litt rundt temaet turbo, da fikk jeg en rundtur på verkstedet der han viste meg de forskjellige maskinene og forklarte meg prinsipper o.l.

http://www.turbo.no/

PS! Turboen funka gull etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verken T3 eller K24 turboene tåler 2 bar så er jo ikke så forunderlig at de til slutt ryker ;)

 

Og overhaling selv av deler som skal rotere opp mot 150k rpm høres vel egentlig lite lurt ut. Men det er folk som gjør det og en får gode kit fra http://gpopshop.com/

 

1.6TD T3 turboen har følgende kompressor map:

 

figure_47.jpg

 

Med 2 bar ladetrykk så er en på 3bar pressure ratio (egentlig litt over pga trykktap), altså over maks anbefalte turtall så det synger etter! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med turboservice AS på Høvik?

Jeg leverte turboen min der en mandag, onsdag samme uke ringte han og lurte sånn spøkefullt på om jeg skulle hente turboen snart : rock : . Fikk kongeservice og hyggelige hjelpsomme folk. Spurte og grov litt rundt temaet turbo, da fikk jeg en rundtur på verkstedet der han viste meg de forskjellige maskinene og forklarte meg prinsipper o.l.

http://www.turbo.no/

PS! Turboen funka gull etterpå :)

 

Jeg slengte avgårde en mail til de; virket seriøse og flinke! Blir spennende å se hva de sier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg ble ihvertfall kjempeførnøyd med både service og arbeid. Mener de var helt greie på pris også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.