Ny i Klubben!!! med 200 tq 20v avant

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg er helt ny i klubben og på forumet :D

Har endelig skaffet meg en Audi 200 tq 20v avant : ja :

Har alltid hatt lyst på en slik.

Nå har jeg noen prblemer/spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1.

Sikringsproblem.

Det er en 15A sikring til radio, klokke, kjøre comp, sigtenner, innelys. (sikring nr 4 i sikringshuset). Jeg har nå sjekket alle "punkter" sikringen styrer. Har hatt ute hele instrumenthuset. etc, uten å finne hvor evnt kortslutning er.

Så jeg funderer på å klippe ledninger til sikringen og legge opp nytt til alle punkter. Må da ha kopi/skjema over ledningsnettet med farger. Noen som kan gjelpe meg med det? evnt erfaring hvor kortslutningen kan være??

2. Kjørte 6 mil i kø i påsken. Det ble da ekstermt mye bremsing.

Kjente da etterhvert at pedalen ble som "luft". 10-15 cm før d ble motstand.

Etterhvert kjente jeg at bremsene forran "gikk på". Stoppet da og stod stille i 30 min slik at bremsene fikk avkjølt seg. Etter det var alt i orden og jeg kjørte 100 mil. Byttet så bremsevæske. Når jeg nå tar bilen etter at den har stått, går pedalen i botnet før de tar. (fikk luftet bremsene to ganger, sugd ut veske med trykkluft etc). Generelt dårlige bremser nå, og pedalen må veldig langt ned før de tar tak.

Før problemet i påsken har bremsene ikke vært helt 100%. Metalisk lyd, særlig når jeg starter å kjøre. På verkstedet sa de at klosser og skiver så ok ut

hva kan dette være? NB! indikator for bremseskiver lyser ikke på dashbordet. Usikker på om de vil gjøre det ettersom ikke kjørecomp virker.

3. Noe slark i gearoverføring. Vanskelig å få i 3 og særlig i 5 gear.

Har hørt at det er to stag fra gearstang til kasse som bør byttes. Noen som vet dele nr og pris på disse?

4. Camberstag bak bør skiftes.vanlig på quattro? delenr og pris på disse?

er jeg nødt til å bestille original audi, eller er det noen som levere repro deler?

takk for svar!!

svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.