#1 Skrevet November 3, 2011 Har en a4 b5 fremhjulsspoler som jeg skulle byttet noen foringer på. Lite erfaring med disse, og er det noen som har noen tips? Har ikke tilgang på presse, og lurer på om dette lar seg gjøre uten? evnt. noen som har mulighet for å være behjelpelig med bytte? - Magnar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2011 Hvis det er traversforingene bak du tenker på må du ha presse ja! Jeg prøvde alt mulig rart for å få de ut, men ikke faen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2011 er de jeg tenker på ja. Problemet er nok ikke å få dem ut vil jeg tro, men desto verre å få dem på plass hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2011 Gikk visst 15 tonn med for å presse ut mine... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2011 Mener foringene på FWD ikke er pressa inn i bakakselen, bare bolta fast med en skrue i bakstillinga og 2-3 i karosseriet? Mulig jeg blander med Passat 3b men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2011 Brukte trykkluft meisel for å få dem ut, bare å banke filler av dem og prøve å ikke ødlegge noe der de festes. Sette i de nye gikk veldig greit. Tok en gjengestang med en plate i ene enden og et rør i andre og bare skrudde de på plass. Tror jeg har det jeg brukte for å skru de på plass liggende hvis du vil låne. Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2011 Hmm, bare mine som satt jævlig da altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2011 Hmm, bare mine som satt jævlig da altså.. De sitter helt utrolig jævlig:), men det går lettere hvis du ødelegger de med trykkluft meisel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2011 Godt å vite til neste gang da! Var vel også omtrent det eneste jeg ikke prøvde selv:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2011 Jeg brukte en helt vanlig avdrager for å ta av to stk på min a4 b5.. biltema 3 arms avdrager. Tok en times tid. Press først ut de gamle, så tar du en sag og skjærer ut metall-sokkelen.. så presser du inn den nye med avdrageren Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2011 TAkk for mange fine tips:) Få dem ut er aldri no problem, men som dere sier kan det bli vrient å få dem på plass men har også hørt andre som nevner metoden med gjengestang igjennom og rett og slett bare skru dem inn. Får se hva det blir til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 10, 2012 For å få ut, bruk 3" eksosrør med skjøtestykke. Skjøtestykket passer akkurat på utsiden av den største delen på foringen. Tre et m12 gjengestag fra biltema igjennom med en mutter fra innsiden og ut. Bruk enda en mutter og ei tykk plate som er større enn eksosrøret og begynn og skru til foringen revner og midten dras ut. Bruk luftmeisel og del foringen og dytt den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 10, 2012 Jeg lagde et verktøy på jobben som passer på foringen for å dra inn ny. Men tror det holder med to tykke skiver større enn 3", M12 gjengestag, 50mm lang 3" eksosrør og 2 muttere til a dra di inn.. Fungerte fint for meg. Husk retningen på foringen!! Er for sent når du har begynt å dra inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...