#1 Skrevet April 4, 2005 Hadde et litt snodig problem i dag tidlig når jeg skulle starte bilen. Vred om nøkkelen og bilen startet, men så stoppet den tvert. Lurer kanskje på om jeg slapp nøkkelen litt tidlig... Hvertfall så ville ikke bilen igang igjen. Helt død! Starteren jobbet som en helt, men bilen startet ikke. Ventet da noen minutter før jeg prøvde igjen. Vred om nøkkelen og starteren jobbet igjen som en helt. Etter 10-15 sekunder på starteren begynte det å komme noen "tennings" lyder og turtelleren våknet litt. Fortsatte å dra starteren rundt og plutselig så startet bilen. Etter det har jeg sartet og stoppet den flere ganger uten noe problem. Det skal også sies at det luktet litt bensin mens jeg prøvde å starte den. Kan bilen rett og slett ha blitt druknet etter 1. startforsøk? Har fra før byttet coilene (hadde helt andre symptomer da). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2005 Har opplevd det samme jeg også. Min teori er at ECU prøver desperat å holde liv i motoren etter at man slipper nøkkelen litt for tidlig, og pøser på med bensin. Motoren blir sur, og man må vente litt med å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2005 Sikker på at det ikke er startsperra?skjekk om det blinker en orange bil med nøkkel under i instrumentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2005 Kan også være tegn på at tenningsmodulen er på vei til å gå.....da kan den bli sånn før den takker for seg og da får du ikke start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...