Montering av Thermo Top T BW50 i A6 2.8

Anbefalte innlegg

Har planer om å montere en Thermo Top T BW50 i min A6 2.8

Er det noen som har installasjons veiledningen som passer denne webastoen og bilen ?

Har til Passat 3b med samme motor og A6 med 1.9 og 1.8 motor, men er ikke alt som stemmer overens med A6 2.8 der ser det ut til, så skulle gjerne ha den riktige veiledningen.

Dere som har gjort denne jobben før må gjerne komme med gode tips, personlig oppmøte for utstrakt veiledning er også tillat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermo Top T BW50 er vel en ganske gammel sak?

I så fall, burde du teste den i et oppsett først. Mye å se på jutjuben!

her er det en: webasto

og her er noen tips: webasto

satte inn en "C" for noen år siden i en 2.8 avant. grei skuring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda i utgangspunktet er vel Bw50 en ganske gammel sak ja, men den det er snakk om her er en som ikke er brukt. En som har ligget på lager i ca 10 år. Kan vel kanskje være greit å gå over pakninger og slanger, men eller skulle den være helt grei.

Brukte du lang tid sånn ca på montering av "C" på 2.8, og hvor plasserte du den ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble innstallert i en 100 Avant -94, m/2,8 motor.

Monteres foran venstre forhjul, innenfor innerskjermen. Du må av med støtfangeren, da får du godt arbeidsrom.

Kjøpte et kit for akkurat denne bilen, hvor slanger, fester etc var tilpasset sånn noenlunde.

Minnes jeg brukte ca 20 timer, dvs 5 ettermiddager, men jeg trengte bilen hver dag, så alt måtte på plass etter hver økt for å ha den kjørbar.

Om du har alt på stell med deler og duppeditter og manualer, tror jeg nok 10 timer er max du bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det i instalasjons veiledningen for Passat 3b står at den ikke gjelder for kjøretøy med tyveri alarm sensorer i kupen, hvilken sammenheng har dette med motorvarmeren ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på kobling for å få kupevifte til å fungere på tilsvarende bil (Allroad 2003 mod):

Det ser av koblingsskjemaet ut som om man skal kappe pluss kabel til viftebryter, og koble i serie gjennom Webastoen. Kan det kobles inn rett før viftemotoren? Hvordan fungerer det da med regulering av vifta gjennom AC hjernen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt usikker på det der når jeg ser på koblingsskjemaet jeg har her. Hvilken instalasjons guide er det du har (til hvilken bil og motor) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt usikker på det der når jeg ser på koblingsskjemaet jeg har her. Hvilken instalasjons guide er det du har (til hvilken bil og motor) ?

Jeg brukte den ene linken i post 2. Jeg har toptemp C, så det er muligens ulikt din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den elektriske tilkoblingen er nokså lik, kanskje du ser det bedre i denne http://www.speziweb.de/passat/sth/einbau_passat_3B.pdf ? Klimatronic styreenheten på passat og A6 er vel ikke helt like men...

Annen ting jeg lurer på er å få tak i meg et modell spesifikt instalasjons sett, men det eneste jeg finner er til A6 3.0 og det har et annet dele nr enn settet til 2.8 Noen formening om hva forskjellen på disse kan være, mente at 2.8 og 3.0 motorene til A6 C5 var nokså identiske med tanke på utforming, tilkoblinger ol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også igang med å installere en termo topC i en 2004 A6 1,8T, Hvis noen har en manual som passer så hadde det vært fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.