#1 Skrevet November 4, 2011 (endret) Hei! Har en Passat TDI som jeg kjøpte for en tid tilbake med relativt sliten clutch. Allerede da tok clutchen ganske langt ute (les: 2-4cm igjen av vandringen på pedalen). Etter å ha kjørt ca 10000km med sliten clutch var det tid for å bytte, gledet meg stort til å få igjen full funksjon på clutch pedalen, men gleden ble kortvarig. Også med splitter ny clutch tar den langt ute (fortsatt 2-4cm igjen av vandringen på pedalen). Noen som vet om en løsning på problemet? Noen justeringer som må foretas? På forhånd takk! Ps: bilen det gjelder har en AWX motor og FHN Gearkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2011 Enten så må svinghjul dreies av, siden det var blitt så slitt at annlegget ligger jevnt med høyden trykkplaten monteres på, eller så må vaier strammes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2011 Hvor finner jeg denne vaieren? Høres ut som en langt mindre omfattende opperasjon enn å dreie av svinghjulet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2011 Er ikkeno wire på disse, er hydraulisk clutch. Sikker på at den gamle clutchen var utslitt da? Jeg har kjørt veldig mange 3BG Tdi, og på alle har clutchen tatt langt ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2011 Rimelig sikker på at den gamle var utslitt ja, sluret ganske mye mot slutten. Men da tror jeg bare jeg slår meg til ro med følgende løsning: Det skal være sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...