Flere som har dugg i frontlykter og tåkelykter på sin Golf VI

Anbefalte innlegg

Så i dag til min store overraskelse at både frontlyktene og tåkelyktene var helt dugget igjenn! Bilen har nå rullet 6000km, så kan vel kanskje ikke regne med annet : haha :

Men er det flere der ute som har samme problem? Bilen har xenon lampene, om det har noe å si på saken. Og er det noen som veit om dette er ett kjent problem på de nyere Golf VI`ne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig, og produsentene kaller det ikke engang et problem. :)

Årsaken er at det er nødvendig med utlufting i lyktene, og dette fører samtidig til at det blir dugg. Duggen skal forsvinne igjen når temperaturen stiger og/eller luftfuktigheten avtar.

Gjelder de aller fleste nye biler egentlig, og spesielt de med xenon/led, da disse utvikler mindre varme.

Dersom du får større vanndråper er det en annen sak, og det skyldes enten lekkasje eller manglende deksel bakpå lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, så jeg får bare vente og se. Bare veldig skeptisk, da det var kjempe problemer med tåkelyktene på golf V`n. Når de først hadde begynnt å dugge, så gikk det aldri bort igjenn : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er også sånn. ikke mye å få gjort med det desverre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er også sånn. ikke mye å få gjort med det desverre

Er jo en enkel ting å gjøre. Ikke handle VW neste gang man skal ha seg bil : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sånn på min i da den var ny, men det ble borte etter noen mnd. Ikke sett det siden. (Touran, da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en enkel ting å gjøre. Ikke handle VW neste gang man skal ha seg bil : vinke :

men er det noe gøy da? da har vi ikke noe å klage over lengre? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det noe gøy da? da har vi ikke noe å klage over lengre? :P

Skal alltids finne noe å klage på om jeg handler noe annet enn VAG, ja : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder de fleste merker dette her altså... Må gå tilbake til Golf 2 da eventuelt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder de fleste merker dette her altså... Må gå tilbake til Golf 2 da eventuelt. :)

Den dugger den og, men det er pga vannlekasje i kupeen : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha :D

Men selvsagt, BMW er ikke like ille som VW/Audi. :P You know what to do!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.