Hvordan demontere interiørlister i C4?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal til å demontere invendig listverk i min S6 C4 når jeg kommer hjem. Hvordan demonteres disse uten å skade listene? Er det slik at man må av med dørtrekk for å ta de på dørtrekka? Må man under/bak dashbordet for å løsne de? Hvordan er de festet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bytte lister på dørtrekkene, så må du av med dørtrekkene, fremme så er de festa med en skrue i hvert hjørne oppe, av med deksel på "håndtak", vipp det av med et skrujern "forfra", så ser du 2 skruer til, ut med døråpneren(pass på klipsen som holder vaieren på plass!), så er det en skrue inn bak hvor døråpneren var. Løft så dørtrekk opp og ut. Skal stikke ut å ta noen bilder, så edit'er jeg posten når jeg har fått lagt dem inn!

 

Bak:

IMG_1490.jpg

 

IMG_1495.jpg

 

Klipsene som holder listene: (Jeg mangler en ser du)

IMG_1496.jpg

 

Fremme:

IMG_1499.jpg

 

IMG_1504.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar:) Får ikke opp bildene her på jobb, så får vente til jeg kommer hjem neste helg..Dørtrekkene regner jeg med er rimelig greit, men værre med dashen, og ramma rundt cd-spilleren og klimadisplay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramma rundt klimapanelet er berre klipsa fast, tynt skrujern så vipper du dette ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har passasjerairbag og todelt listverk, må hele hanskerommet ut, så ser du airbaggen festet oppi der. Ta av strømmen en stund først, men må du løsne airbagen for å få av listene over hanskerommet, er det ikke sikkert du *må* plugge den ut, men vær endelig forsiktig uansett! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har passasjerairbag og todelt listverk, må hele hanskerommet ut, så ser du airbaggen festet oppi der. Ta av strømmen en stund først, men må du løsne airbagen for å få av listene over hanskerommet, er det ikke sikkert du *må* plugge den ut, men vær endelig forsiktig uansett! :P
Var ut med hanskerom igår og fikk av den lille lista helt i enden av dashen, men den lista med airbag logo på, den er det NOE værre med: mad : Har ikke sjangs til å ta den ut, uten å måtte skru ut airbag. Luftekanalen ligger også rett bak airbagen igjen, så der oppe er det "litt" trangt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.