#1 Skrevet November 4, 2011 Hallo! Søkt litt rundt her, men finner ikke helt svar på det jeg vil.. Jeg er i full gang med å pusse ned golfen min (1983 mod) Det er litt rust nederst på frontplate og skjermer, så har kjøpt dette nytt hos P&R. Noen her som har gjort et bytte av frontplaten? Hvor mye jobb er det egentlig? Er dette overkommelig? Håper på noen svar her nå! Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2011 Det har jeg gjort. Ikke mye jobb. Fjerne den gamle ved å bore ut punktsveisene. Da bruker du de samme hullene når du sveiser på den nye. Er greit med ett par ekstra hender og 2-3 vise-grip tenger. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2011 Men det er jo veldig mange punktsveiser rundt der.. Den rusten som er nederst i hjørne på frontplaten, det er veldig lite.. er 3-4 hull store som enden på en blyant! Ville dere tatt jobben med å bytte frontplata, eller reparert plata som sitter der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2011 om den er bulkfri og fin ellers så bytter du bare det du må sparer jo litt lakkarbeid også. men å bytte hele fronten er enkelt som John-Arne sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2011 Er en liten bulk også, men den er ingen sak å dra ut! Men det er ingen som har noen bilder elns av bytte av frontplaten? Er litt amatør i karoseriarbeid, skjønner dere! Så tar i mot all info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2011 hvist du tar en titt i tråden min så har jeg bytta nederste deln av platen på min..kappet den av rett under festene til støtfangeren jevnt hele veien..tilpasset den nye å punktet den fast så grunnet jeg med rød rust primer og la stenskydd masse over så lakket jeg.. var den måten jeg brukte da jeg heller ikke er noen reser på karossarbeid..ble bra etter litt pussing sliping og sparkling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2011 Se der ja, får snakke litt med lakkereren min, om hva han ville gjort med den lille rusta som er. Men jeg har tatt av fremskjermene nå, og skulle teste de nye. Men syntes det var veldig stor glippe mellom a-stolpe og fremskjerm. Pluss stor glippe mellom dør og skjerm.. Noen som har opplevd dette? noen som har forslag på hvor jeg kan starte å slipe/banke, for og få dette tettere? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2011 Uorginale skjermer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2011 Høres ut som V®eng skjermer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2011 Ja, det er uorginale skjermer, desverre! Passer veldig godt med frontplata, men er noe som ikke stemmer med a-stolpen og dørene... Edit: kjøpt av Håkon (P&R) Står Volswarenhaus på de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2011 Kjøp heller originale skjermer fra http://www.vw-classicparts.de, eller så tror jeg P&R skal ha noen originale på lager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2011 Er ikke bare bare det skal jeg si deg! Student, så kan ikke bare kjøpe orginale skjermer desverre =/ Iallefall ikke når jeg akkurat har kjøpt disse.. Ja, Håkon har orginale på lager, men er dyrt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2011 Er ikke bare bare det skal jeg si deg! Student, så kan ikke bare kjøpe orginale skjermer desverre =/ Iallefall ikke når jeg akkurat har kjøpt disse.. Ja, Håkon har orginale på lager, men er dyrt.... Det fine med å være student er at hvis man ofrer litt tid, så kan man tjene en slant eller to i uka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 15, 2011 Er så tungt å jobbe etter skolen! Og i helgene er jeg hjemme å skrur golf Meen, nok OT.. Ingen som har vært borti at disse skjermene "gaper" fælt med a-stolpen? får liksom inn hele tomelen i sprekken der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 15, 2011 Ingen som har vært borti at disse skjermene "gaper" fælt med a-stolpen? får liksom inn hele tomelen i sprekken der.. Joda, mye banking og jukking så passer de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 15, 2011 Det har jeg skjønt Men er ute etter hvor jeg skal banke og jokke Er helt amatør på karosseriarbeid, så derfor mange dumme spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 15, 2011 Det første jeg gjorde da jeg skulle tilpasse mine skjermer (er ikke ferdig, men uansett) så satt jeg på skjermen, så så jeg hvor det buttet i skjermen (altså det som hindrer skjermen i å sitte perfekt). Startet med å fjerne kitt der hvor festene bak på skjermen er, og kitt på toppen. Hvis den ikke går langt nok inn, så kan du prøve å fjerne noe av platen ved skruehullene bak. Mulig dette ble lite forståelig, men andre kan sikkert utdype litt mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 15, 2011 Nå begynner jeg å like svarene her Noen som har noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 15, 2011 Som de er skrevet før her så er det masse tilpassing av skjermen. Viktig å fjærne alt av kitt/inderstellsmasse som kan ligge i veien. Så må du se hvor det er værst og begynne å slipe/justere hull og slipe til kanter der det butter i karrosseriet. Å få disse uorginale skjermene helt bra er nesten en oppretter jobb:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 15, 2011 Ja, har nesten skjønt at det er en oppretter sin jobb etterhvert her =/ Men går jo ann og gjøre grovarbeidet selv da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 15, 2011 Det som er med uoriginale skjermer er at de skjelden er like hverandre. Og ei heller på hver enkelt bil. Hver skjerm må tilpasses hver enkelt bil og det er ingen fasitsvar på hvor du må banke. Men ett hett tips når jeg så topic i tråden din er: SØK. Det er uendelig med gode prosjekttråder her på forumet av folk som har restaurert gamle slitere. Og frontplater er byttet i fleng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 16, 2011 Jeg søker konstant skal jeg si deg Men tar veldig lang tid når man skal lese gjennom prosjekter med 50-60 sider for å finne den ene siden det stor om skjermbytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 5, 2011 beklager seint svar men her er et forsøk på å vise litt med bilder av der jeg måtte fikse på vreng skjermen. jeg "Knekte" bøyde inn kantene jeg har merka med pil, slik at åpningene mellom skjerm og panser/karosseri blei lik den orginale skjermen. + at jeg måtte fjerne litt av stålet på platen inn mot der døra er festa..håper dette var til hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...