#1 Skrevet November 4, 2011 Bestilte et sett fra Dybvik og monterte på Allroaden i dag. Ble litt overrasket over hvor mye LED-pærene lyste og lurer derfor på: Er dette OK hvis man blir stoppet av Statens vegvesen i kjøretøykontroll? Ser dette bare dumt ut i deres øyne, mao plukke de av? Hva synes DU om LED der? Ble skikkelig i tvil så om noen gidder å mene noe på generelt grunnlag tar jeg gjerne i mot råd fra dere! Mvh Ronny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2011 Helt personlig.... synes det er kult. Muligens litt mye lys, menn noe må man ofre, for å se moderne ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2011 Jeg liker det ikke, så for min del kan du godt sende de til Libanon:p Det er OK på nye biler som har LED-pærer (type originale) som ikke lyser opp både bakfanger/bakluke og asfalten som et annet neonlys fra en vilkårlig bil på Gatebil (), men disse "jallapærene" som man ettermonterer ser i mine øyne bare patetisk ut - spesielt på eldre biler. Den ene Golfen min hadde LED i alle bauger og kanter når jeg kjøpte den, men de ble fort byttet ut til fordel for de gode, gamle pærene uten blått skjær. Du spurte, så du fikk svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2011 Personlig synnes jeg det er grisefet med led skiltpærer i sammen med Xenon kjørelys og led parklys. Vell og merke på nyere biler Men det kommer selfølgelig ann på styrken på led pærene, har sett noen som kjører rundt med "ryggelys" over skiltet! Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2011 Statens veigvesen kan vel ikkje sei noko så lenge det er lys så er det lys men mangla det lys så får du beskjed på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2011 Personlig synnes jeg det er grisefet med led skiltpærer i sammen med Xenon kjørelys og led parklys. Vell og merke på nyere biler Men det kommer selfølgelig ann på styrken på led pærene, har sett noen som kjører rundt med "ryggelys" over skiltet! Hehe.. "Ryggelys" var det jeg tenkte når jeg så resultatet i mørke... Tror jeg lurte meg selv litt når jeg bestilte disse. Men mener bestemt jeg har sett mer diskret LED på noen nyere BMW'er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2011 et tips er å legge sotfilm på skiltlysene. Da får du fortsatt fargen, men ikke det sinnsyke lyset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2011 et tips er å legge sotfilm på skiltlysene. Da får du fortsatt fargen, men ikke det sinnsyke lyset Dette har eg prøvd og det funker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2011 har både led lys i skiltlys og ryggelys.. ryggelysene ble en vits, men skiltlysene ble konge... så det kompanserer for hverandre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2011 Dette har eg prøvd og det funker;) Kanskje spray gir en tilsvarende demping av lyset også? Skal se hva jeg får tak i og prøve. Likte fargen på lysene og vil i grunn bare ha litt mindre lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2011 Statens veigvesen kan vel ikkje sei noko så lenge det er lys så er det lys men mangla det lys så får du beskjed på det:) Jo, faktisk så kan de det. Alle lyspærer skal være E-merket, akkurat som lyktene de er montert i. Så vidt jeg vet, er det ingen LED-pærer som er E-merket, på samme måte som at småpærene fra Biltema heller ikke er E-merket. Og, er det ikke E-merket, så er det faktisk ikke lov å bruke. Tror ikke noen reagerer på småpærene fra BIltema, men de skiller seg heller ikke ut, noe LED gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2011 Legg ut bilder med hvordan det ble før og etter da skal nemlig ha nye skiltlys selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2011 Kjøpte fra jula, di lyser ikke noe sterkt i hele tatt.. litt mere dempa enn di fra biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 5, 2011 Jeg synes det gir bilen ett løft og ser mye nyere ut Jeg har LED i mine og det lyser veldig sterkt, men jeg skal prøve å sote de med litt film Sjekk i tråden min, så ser dere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 5, 2011 Jeg kjøper mine leds fra en leverandør på Ebay. Disse bytter man ut med eksisterende 37mm lyspærene som er der fra før av. Og de har KUN 2 leds pr stk. så dem lyser ikke sterkere enn de orginale. Koster rundt 75 spenn ferdig tilsendt for 2 stk. - http://www.ebay.com/itm/2-37mm-Festoon-bulb-high-power-2-SMD-LED-Light-WHITE-6418-6411-Dome-Map-No-Error-/180749773664?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2a1586ab60#ht_3881wt_1163 Og lyser mye penere enn de ledsa man får kjøpt med 18 leds i hver - som man må sote fordi dem lyser for sterkt.. Slik ble dem på bilen min : CC by mrBakken, on Flickr Man kan vinkle lyspærene inni lykthuset for å få den effekten man vil ha, altså at man kan blende dem ned hvis man synes det ennå er for mye... enkelt å greit ! På bildet av bilen min lyser dem rett ned på skiltet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 5, 2011 To bilder til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 5, 2011 Du har det utseendet på skiltlysene som jeg gjerne hadde hatt selv Håvard. Pent og diskret. Tok glassene mine av i ettermiddag og sprayet dem med en grei mengde "lyktespray" for etter en halvtime å miste dem i sanda... Så vi får se om jeg får til noe med dem i morgen, ble litt demotivert når de havnet i sanda. Blir det fiasko i morgen dytter jeg inn halogenpærene igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 5, 2011 Jeg har montert LED skiltlys på bilen min, og ble stoppet av vegvesenet for litt siden. De sjekket alle lysene mine, men sa ingenting på skiltlysene... Så enten bryr de seg ikke, eller så vet de ikke bedre.. Var verre med xenon grøftelysene, de måtte fjernes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 5, 2011 Led i skiltlyset har da ikke vegvesenet noe med .. Så lenge det er lys der er vel dem fornøyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 6, 2011 Jeg har kjøpt pærer, men de er så ustabile, så av og til er det full disco bak der.. Må da være bedre å bytte ut dem med helt nye skiltlys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 6, 2011 Jeg har kjøpt pærer, men de er så ustabile, så av og til er det full disco bak der.. Må da være bedre å bytte ut dem med helt nye skiltlys? Regner med når du sier pærer, at du har bytta til ledpærer? Mulig du må inn i Vagcom å stille opp styrken på lyset. Jeg har ihvertfall ikke noe problem på mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 6, 2011 jepp, til led 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 6, 2011 Jeg kjøpte Phillips 4000k vanlige pærer (ikke led). Da fikk jeg et vitere lys og med normal lysstyrke og uten problemer med lys sjekk etc som Kan være problemet på led. Skulle gjerne hatt de enda et hakk vitere, men de andre fordelene veide opp for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 6, 2011 Da er lykteglassene sprayet 3 ganger med "sotelakk" så får man se i morra hvordan resultatet blir. 2 runder var litt for lite, men jeg kunne se at det hjalp en god del Hvis dette fungerer blir jeg fornøyd, liker det rene og hvite lyset som LED gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 6, 2011 Har lurt litt på å bytte til led på bmw'n. Den har lys under dørene osv.. MEn redd det kan bli litt harry...? Men skiltlysene dine Haavard var fine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...