#26 Skrevet November 6, 2011 (endret) kjørte bak en som hadde fått seg nye flotte led skilt lys på a6'en sin..... ble jo nesten blenda der jeg kjørte bak han jo..... menmen hver sin smak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 25, 2011 Forkastet hele prosjektet, synes ikke det ble seende ut slik jeg ville. Selv ikke etter 3 runder med spray ble det diskret nok for meg.. Så nå har jeg nye glass i skiltlysene + nye standardpærer og er fornøyd med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 25, 2011 Led i skiltlyset har da ikke vegvesenet noe med .. Så lenge det er lys der er vel dem fornøyd.. Jo, de har nok dessverre det. Sakset fra Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften): LYS FOR KJENNEMERKE 10. Bil skal ha lykt(er) bak som gir hvitt lys for kjennemerke. 10.1 Lyktene skal tilfredsstille minst ett av følgende krav: a) Være E-merket i henhold til ECE-reg.nr. 4, tillegg 4. b) Være e-merket i henhold til direktiv 76/760/EØF, eventuelt som endret ved direktiv 87/354/EØF. c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b. 10.2 Lykten skal være plassert slik at lysstrålene fra det punkt i lyktens lysende flate som ligger lengst fra kjennemerket, danner en vinkel på 8° eller mer med kjennemerket i ethvert punkt på dette. Dersom det nyttes flere lykter for belysning av kjennemerket, skal hver lykt være plassert slik at kravet er oppfylt i ethvert punkt på den del av kjennemerket som vedkommende lykt er bestemt til å belyse. 10.3 Belysningsstyrken skal være slik at alle bokstaver og tall på kjennemerket er lette å lese i mørke på en avstand av minst 20 m. Lyktene må ikke kaste lys bakover og reflektert lys fra kjennemerke, støtfanger mv. må ikke virke sjenerende for bakenforkjørende. 10.4 Lykten(e) skal være koplet slik at den (de) alltid lyser når fjernlys (unntatt ved bruk av lyshorn), nærlys, parkeringslys, baklys, hjelpefjernlys, kurve-/tåkelys, markeringslys, arbeidslys eller tåkebaklys er tent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 25, 2011 Ok? Hvor i innlegget ditt står det at lysene skal være vanelige lyspærer eller LED lys? Var jo akkurat det jeg mente i mitt innlegg at de ikke bryr seg om hvordan lyskilde det er i lyktene, så lenge dem lyser tilfredstillende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 25, 2011 Ville bare frem til at de har noe de skulle sagt. Men om det er glødelampe eller LED spiller nok ingen trille så lenge det ikke lyser for lite eller for mye, eller ikke hvitt nok :-) Har LED selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 25, 2011 Ja såklart har dem jo noe med det, men siden du rettet innlegget til meg så lurte jo jeg hva som ble mistolket med mitt innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 25, 2011 tenker over detta hver gang en møter en skikkelig råner...de absolutt beste lysa på hele bilen er skiltlysa fordi dem har kjøpt noen kjempekule diodegreier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 25, 2011 tenker over detta hver gang en møter en skikkelig råner...de absolutt beste lysa på hele bilen er skiltlysa fordi dem har kjøpt noen kjempekule diodegreier... Synes det er latterlig selv når jeg ser biler med ryggelys over skilta.. Derfor benytter jeg meg bare av pinolpærer med 2 dioder pr stk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...