#1 Skrevet November 5, 2011 (endret) Har en 96mod S6 ble plutselig så tungstarta når den har stått en stund , uansett om den har stått en time eller har stått en uke. Starter altid , men må kjinne mer desto lenger den står. Kjinner en 2-3 ganger så kommer den som ingenting uvanlig har skjedd. (starter med en gang , om jeg starter den innenfor 10min etter stopp) Mine mistanker er at bensinen renner tilbake... Og hvor sitter returventilen på C4? I tanken? Evnt noen som har andre teorier? Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2011 En kollega av hadde samme type problemer med samme type bil, han monterte en manuell bryter inni bilen slik at han kunne kjøre bensinpumpa litt før han startet, slik at det bygde seg opp trykk, for å eliminere feil. Dette funket for hans del, tror ventilen sitter i pumpa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2011 Bytt pumpe og regulator så er du sikker. Er 99 % sikker på at tilbakeslagsventilen sitter på pumpa. ser noe slik ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2011 Takker for Info Er vel bare å bestille ny pumpe da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2011 Samme problem kom på bilen min, etter noen mnd så røk bensinpumpa. Etter bytte var alt iorden igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2011 Bestillte ny pumpe i dag , så jeg satser på at det blir greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2011 Da er pumpe byttet for en uke siden , og den har ikke vært tregstartet etter dette Så returventilen sitter inni pumpa. Og kan også nevne at i forkant av byttet , så ryk 20amp sikringa til pumpa ett par ganger. noe som tyder på at den er utslitt , og drar tungt Så problemet er løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...