Hvordan ta ut frontlykten på A6 2001 modell?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å ta ut frontlykten på min A6 uten suksess. Har fjernet de 2 synlige skruene på toppen av lyktne og den ene som du må ta med forlenger gjennom et hull i overkant. Men lykten sitter fremdeles såpass fast at jeg ikke får den ut. For meg kjennes det ut som den henger litt i underkant og på siden mot grillen.

Noen som har noen tips til hvordan jeg får den ut?

Hvis jeg må ut med hele frontfangeren, hvordan gjør jeg det? Hvor er den festet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

søk litt i forumet..eller google så ser du bilder av hvordan det skal gjøres..må lirkes litt ut på undersiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en skrue som sitter under lykta inn mot radiator tror jeg. Tar du av dekslet som skal lede luften forbi radiator så vil du nok se den, litt vanskelig å løsne :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sitter to synlige skruer på toppen av lykta, og to stk du må bruke forlenger på. Disse to som sitter "gjemt" trenger du bare å løsne. Om det er høyre lampe du skal ut med, må du nok løsne luftføringen inn til luftfilterboksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på prefacelift og facelift her? Finner ikke noe klart svar når jeg googler det. Noen skriver det er 3 skruer, andre 4. Noen skriver at fangeren MÅ av, andre sier at du kan lirke den ut uten å ta av fangeren... Jeg har en prefacelift og har fjernet 3 skruer, men lykten sitter ennå nokså fast i underkant og inn mot grillen. Det er lykten på førersiden jeg skal ha ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter nok fast i en styretapp av plast som tres inn i et hull inn mot grillen om jeg husker riktig. På mine lykter har nok de som monterte de gått lei og fjernet disse tappene/pluggene, så på min pre-facelift går det lekende lett å ta ut lyktene uten å ta av fangeren. Om dette lar seg gjøre uten å fjerne disse tappene vet jeg ikke, men da blir det vertfall veldig trangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter nok fast i en styretapp av plast som tres inn i et hull inn mot grillen om jeg husker riktig. På mine lykter har nok de som monterte de gått lei og fjernet disse tappene/pluggene, så på min pre-facelift går det lekende lett å ta ut lyktene uten å ta av fangeren. Om dette lar seg gjøre uten å fjerne disse tappene vet jeg ikke, men da blir det vertfall veldig trangt.

Jeg fikk vippet disse tappene til siden med ett flatt skrujern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.