Anbefalte innlegg

Hei.

Har en polo 96mod som fusker under pådrag(hovedsakelig over 2500rpm). Det varierer hvor mye den fusker (fra veldig merkbart til litt) og den bruker ca 0,72 på langkjøring. Trekker også dårlig. Har byttet plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Lukter VELDIG bensin inni bilen når jeg stopper etter å ha kjørt min 5-10 minutter (gjerne motroveikjøring)

Noen som har en ide?

Alle ideer mottas med takk:)

Er en 1,4 60hk

Er løst. Kan slettes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker at katalysatoren kansje starter og ha gjort sitt?

da kan bilene bli motvillige til å trekke. da det blir vanskelig for bilen og puste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Vil det slå ut på avgasstest? er nettopp eu-godkjent og lugget før godkjenningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke meninga at det skal lukte VELDIG bensin inne i bilen, så jeg ville jo begynt med å sjekke bensintilførselen. Sjekk slangekoblingene ved bensinfilteret(evt. bytt bensinfilter), og bensintilførselen i motorrommet.

Dersom du har en lekkasje på bensintilførselen er det jo ikke unaturlig at motoren kan begynne å fuske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såvidt jeg kan se så er det ikke noen lekkasje. bensinfilter ble byttet for en mnd siden uten forskjell. har fått noen tips om at temp sensor kan være et problem både på denne og golf 3. kjent med dette? hvor sitter den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en defekt coil/tenningmodul. Har hørt at dette er en vanlig feil på 1,4l i polo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. Vet du om jeg kan sjekke den på en annen måte enn å bytte den ut med en ny?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.