Girkasse - 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

Anbefalte innlegg

Har en A6 som jeg har fått litt feil på girkassa. Er en automatkasse.

Har vel funnet ut hva som er feilen, den girer ikke ordentlig mellom 3. og 4. gir.

Når jeg setter den i "manuell" så har jeg 6 gir, den girer da fint opp til 3.

Når 4. gir skal inn så prøver den flere ganger, men den ender tilbake i 3. gir.

Så feiler den med at alle lamper på girsybolene lyser og den går i slags nødmodus.

Feilen er borte når jeg skrur av og på tenningen.

 

Har jeg den i D eller S og og holder bra pådrag så flyter den fint over til 4.gir og

da kan jeg igjen bruke 4.5.og6. gir manualet uten problemer. Men om jeg setter den

i D og kasse selv ønsker seg nedover i gir så feiler den når den kommer til mellom 3. og 4. gir.

 

Er dette mekanisk eller kan det være software? Har vurdert å skru ut kassa og levere den til

noen som kan girkasser. Når jeg først har den ute vil jeg også ta de forbedringer/forsterkninger som trengs.

om det er noen som vet om noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har lest ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha gjort det i går, men glemte igjen kabelen på jobben :(

Prøver igjen i dag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha gjort det i går, men glemte igjen kabelen på jobben :(

Prøver igjen i dag ;)

 

 

 

Olje og filter bytte??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje og filter bytte??

 

Den har hatt alle service hos Møller og går på LongLife program.

Regner da med at slikt byttes? Men får gå over alt og bytte olje og filter på både motor og girkasse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har skrudd på bilen så er vel det en gedigen feil i seg selv Jord :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har hatt alle service hos Møller og går på LongLife program.

Regner da med at slikt byttes? Men får gå over alt og bytte olje og filter på både motor og girkasse :)

Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km...

 

Hvor langt har den gått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km...

 

Hvor langt har den gått?

 

Det mener jeg og.

 

Svigerfar måtte si fra,at han skulle ha ny olje og filter på dsg kassa si(2007 passat).

Var ikke i service programet hos møller,men i servicehefte står det skifte på 60000km: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km...

 

Hvor langt har den gått?

 

Hva er det for noe med disse bilprodusentene. Det fins da ikke olje som er evigvarende. For noe tull.

Her bør jo Møller starks legge inn intervaller på dette.

 

Bilen har gått noen km, nøyaktig 215.000. Men bilen bærer ikke preg av å være mye brukt.

Jeg ble nesten skremt hvor pen den var, har sett bilen som har gått 60.000 som er værre en den.

 

Har en avtale med RATS i Trøgstad, de skal se på den. De hadde en plan på hva som kunne være feil ;)

Men olje skift blir det uansett utfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mener jeg og.

 

Svigerfar måtte si fra,at han skulle ha ny olje og filter på dsg kassa si(2007 passat).

Var ikke i service programet hos møller,men i servicehefte står det skifte på 60000km: dum :

Det var snålt. For DSG kassene blir det faktisk bytta olje/filter på hver 60000km, kun Tiptronic'en fra ZF de gir faen i..

 

 

Bjørn Chr. Jordfald: Når den har gått såpass langt uten olje/filterskift er den nok ferdig ja. Har blitt bytta kasser på disse bilene som har gått langt mindre enn din.

Etter overhaling bør du kanskje vurdere å bytta olje/filter hver 60000km hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var snålt. For DSG kassene blir det faktisk bytta olje/filter på hver 60000km, kun Tiptronic'en fra ZF de gir faen i..

 

 

Bjørn Chr. Jordfald: Når den har gått såpass langt uten olje/filterskift er den nok ferdig ja. Har blitt bytta kasser på disse bilene som har gått langt mindre enn din.

Etter overhaling bør du kanskje vurdere å bytta olje/filter hver 60000km hehe.

 

 

Man må vist følge med litt på hva som blir gjort på servicer.

Ble ikke skiftet på svigers sin bil,hva som blir gjort hos andre møller verksteder veit jeg ikke.

 

Var jeg som nevnte dette for han,så tok han saken videre.

Ble skiftet etter han pratet med dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.