#1 Skrevet November 6, 2011 Har en A6 som jeg har fått litt feil på girkassa. Er en automatkasse. Har vel funnet ut hva som er feilen, den girer ikke ordentlig mellom 3. og 4. gir. Når jeg setter den i "manuell" så har jeg 6 gir, den girer da fint opp til 3. Når 4. gir skal inn så prøver den flere ganger, men den ender tilbake i 3. gir. Så feiler den med at alle lamper på girsybolene lyser og den går i slags nødmodus. Feilen er borte når jeg skrur av og på tenningen. Har jeg den i D eller S og og holder bra pådrag så flyter den fint over til 4.gir og da kan jeg igjen bruke 4.5.og6. gir manualet uten problemer. Men om jeg setter den i D og kasse selv ønsker seg nedover i gir så feiler den når den kommer til mellom 3. og 4. gir. Er dette mekanisk eller kan det være software? Har vurdert å skru ut kassa og levere den til noen som kan girkasser. Når jeg først har den ute vil jeg også ta de forbedringer/forsterkninger som trengs. om det er noen som vet om noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2011 Regner med du har lest ut feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2011 Skulle ha gjort det i går, men glemte igjen kabelen på jobben Prøver igjen i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2011 Skulle ha gjort det i går, men glemte igjen kabelen på jobben Prøver igjen i dag Olje og filter bytte?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2011 Olje og filter bytte?? Den har hatt alle service hos Møller og går på LongLife program. Regner da med at slikt byttes? Men får gå over alt og bytte olje og filter på både motor og girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2011 Hvis du har skrudd på bilen så er vel det en gedigen feil i seg selv Jord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2011 Den har hatt alle service hos Møller og går på LongLife program.Regner da med at slikt byttes? Men får gå over alt og bytte olje og filter på både motor og girkasse Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km... Hvor langt har den gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2011 Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km... Hvor langt har den gått? Det mener jeg og. Svigerfar måtte si fra,at han skulle ha ny olje og filter på dsg kassa si(2007 passat). Var ikke i service programet hos møller,men i servicehefte står det skifte på 60000km: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2011 Er ikkeno intervall på bytte av olje og filter på girkassene. Audi mener olja varer evig, selvom girkasseprodusenten sier olje skal byttes hver 60000km... Hvor langt har den gått? Hva er det for noe med disse bilprodusentene. Det fins da ikke olje som er evigvarende. For noe tull. Her bør jo Møller starks legge inn intervaller på dette. Bilen har gått noen km, nøyaktig 215.000. Men bilen bærer ikke preg av å være mye brukt. Jeg ble nesten skremt hvor pen den var, har sett bilen som har gått 60.000 som er værre en den. Har en avtale med RATS i Trøgstad, de skal se på den. De hadde en plan på hva som kunne være feil Men olje skift blir det uansett utfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2011 Det mener jeg og. Svigerfar måtte si fra,at han skulle ha ny olje og filter på dsg kassa si(2007 passat). Var ikke i service programet hos møller,men i servicehefte står det skifte på 60000km: dum : Det var snålt. For DSG kassene blir det faktisk bytta olje/filter på hver 60000km, kun Tiptronic'en fra ZF de gir faen i.. Bjørn Chr. Jordfald: Når den har gått såpass langt uten olje/filterskift er den nok ferdig ja. Har blitt bytta kasser på disse bilene som har gått langt mindre enn din. Etter overhaling bør du kanskje vurdere å bytta olje/filter hver 60000km hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2011 Det var snålt. For DSG kassene blir det faktisk bytta olje/filter på hver 60000km, kun Tiptronic'en fra ZF de gir faen i.. Bjørn Chr. Jordfald: Når den har gått såpass langt uten olje/filterskift er den nok ferdig ja. Har blitt bytta kasser på disse bilene som har gått langt mindre enn din. Etter overhaling bør du kanskje vurdere å bytta olje/filter hver 60000km hehe. Man må vist følge med litt på hva som blir gjort på servicer. Ble ikke skiftet på svigers sin bil,hva som blir gjort hos andre møller verksteder veit jeg ikke. Var jeg som nevnte dette for han,så tok han saken videre. Ble skiftet etter han pratet med dem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...