#1 Skrevet November 6, 2011 Heisann.. Tenkte å sette Td motoren min i Caddy'n, den har nå en 1.5 bensinmotor med en 4trinnskasse.. Har en 1,6Td 1v motor fra Golf 2 som jeg vil ha inn. Hva må gjøres for å få den i? motorfester, girkasse, diesel osv. Det står en 4 trinnskasse i den nå, men har 2stk 5girs mk1 gti kasser og 1 5girs mk2 kasse.. Hvilken kasse er enklest og greiest å sette inn? beholde den som sitter i? Oppsett blir: 1.6TD 1v motor 1.9 AAZ toppakning (orginale Bolter) Gtd SB dieselpumpe Kkk K24 turbo 2.5" rakrør Fmic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2011 Dette er grei skuring det eneste eg kan komme på som kan være vanskeligt å få tak i er motorfestet på regreimsida den har feste og brakett til dieselpumpa i ett. ellers kan du bruke tank drivstoffrør fra caddyen. og bruk for all del 5trins kasse;) Bare å starte og demontere så ser du hva du trenger ettervert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2011 okei:) Men må jeg kjøpe ny tank og dieselrør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2011 det fungerer med orginaltanken og røra, men skal du trimme mer må du bytte rør og tank. eg går tom for diesel ved full pøs på min så skal bytte til gti tank og 8mm rør/slanger nå i vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2011 Det er vel ikke retur på min nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2011 Det er vel ikke retur på min nå? Jo det er retur;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2011 Noen som har tips på hvilken girkasse jeg bør bruke? Har bare de drivakslene som sitter 4trinnskassa nå, kan jeg bruke den kassa og akslene på 1.6td motoren? Hva må gjøres for å få inn motoren da, noe med motorfestene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2011 Du bruker 5trins kassa med de akslene som står på bilen nå, så sant det er 90mm flenser på kassa. Du må ha girkassefeste for 5trins kasse det som er festet i venstre vange det fra 4trins kassen er ikke likt. Ellers er det bare prøve og feile sånn som vertfall eg har gjort:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2011 Du bruker 5trins kassa med de akslene som står på bilen nå, så sant det er 90mm flenser på kassa. Du må ha girkassefeste for 5trins kasse det som er festet i venstre vange det fra 4trins kassen er ikke likt. Ellers er det bare prøve og feile sånn som vertfall eg har gjort:p Har en mk1 1.6GTi 4trinnskasse og en 1.8gti 5trinnskasse, og golf 2 1.6td 5trinnskasse( den som hører til 1v) Kan jeg bruke mk2 kasse med de akslene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2011 Du kan fint bruke mk2 kasse ja muligt du må bytte noen stag på giroverføringa men husker ikke helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2011 Du kan fint bruke mk2 kasse ja muligt du må bytte noen stag på giroverføringa men husker ikke helt. Okei det er bra.. Noen som vet akkurat hvilke stag jeg kan beholde fra den som sitter i og hvilke stag jeg må ha? Hater det stag-opplegget til vw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 17, 2011 any1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2011 Motoren står i bilen og du mangler kun å finne riktig giroverføring? Eller hadde du tenkt å få alt på sølvfat før du begynner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2011 Har bare fått ut bensinmotororen.. har ikke sett over motorfester og det ennå, men tenkte hvis noen hadde gjort det her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 23, 2011 Sett over motorfestene nå, må jeg ha det motorfeste som sitter med dieselpumpa, eller kan jeg bruke det som sitter på bensinmotoren? Fant dette på ebay: http://www.ebay.com/itm/VW-1-6-Diesel-engine-injection-pump-and-mount-bracket-caddy-cabby-pickup-/150702285903?fits=Make:Volkswagen&hash=item23168e644f&item=150702285903&pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 23, 2011 Du må ha det i linken ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...