Motor fusker ved lave turtall og pådrag- Audi a6 1,8t 02 mod AWT motor

Anbefalte innlegg

Har problemer med fjusking ved ca 1600 -2000 omdr forsvinner når turtallet kommer over og er bare ved belastning. Har byttet plugger og prøvd med colier. men det er ingen forandring.

Noen som har været borti dette ?

 

Bilen har Multitronic girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest ut feillageret på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ingen feil i vag com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den helt orgianl.

 

Du kan godt nevne den type ting i første innlegg. I tillegg ka det hjelpe å skrive litt om hvordan bilen oppfører seg og om det er noen andre forutsettningner for at feilen kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jukser / rykker ved sakte gass pådrag under belastning merker ingenting hvis jeg ruser den til f.eks 1800 omdr i fri. Det virker som den fjusker i dette turtalls segmentet uansett hvilket gir man kjører i. Men det må som skrevet være motstand. Feks oppforbakke eller forsiktig akselrasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lukter det litt lambda sensor her?,prøvd og koble den i fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lukter det litt lambda sensor her?,prøvd og koble den i fra?

 

Prøvde og kople den fra nå men merket innen forskjell. er det possitivt eller negativt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min A4 b5. På Møller trodde de det var lambda sensor som var ødelagt da det lå feilkoder på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merker du ingen forskjell på gangen på tomgang eller når du kjører uten lambda?vil tro at kanskje lambdaen er gåen da.Hvordan går bilen på tomgang?går den rent eller småfjusker den og smeller litt i eksosen?Ville og sjekket hvordan bilen går uten luftmengedemåleren, berre for og eliminere vekk feil kilder:)

Prøvde og kople den fra nå men merket innen forskjell. er det possitivt eller negativt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er den best plassen og kjøpe lambda og hvilket nr er det på delen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nen som har noen forslag f.eks ebay. bør det være en Bosch sonde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner orginal bosch på ebay ja til rimlige penger.bruk orginal bosch ja:).du fant ut det va den ja:)

nen som har noen forslag f.eks ebay. bør det være en Bosch sonde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner orginal bosch på ebay ja til rimlige penger.bruk orginal bosch ja:).du fant ut det va den ja:)

 

Skal få de sjekket verdiene på lambda i løpet av helgen med vag.com :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda sensoren er gåen i min og, og det kommer opp i dash. men jeg merker ingenting til rykking eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har akkurat samme symptomer på bilen min (A6 1.8T 2002 Tiptronic).

Møller kom frem til at feilen lå i girkassen; glidekassen, lamell-platene,

eller oljetrykket. Men...basert på historikken hos dem var det sannsynligvis

glidekassen.

 

Jeg snakket med en kompis av meg før jeg var hos Møller, og han mente

problemet enten var lamba-sonden, eller en sensor tilknyttet turbo-trykket.

Han hadde hatt lignende symptomer på en A6 han hadde hatt, og da han

byttet ut denne sensoren som automatisk justerte turbotrykket til å justere

turbotrykket manuelt med en bryter på dashbordet løste det problemet.

 

Jeg er ikke noe mekaniker selv akkurat, så du får unnskylde den manglende

fag-terminologien ;)

 

Håper dette var til hjelp.

 

PS: Dersom problemet faktisk er glidekassen vil jeg anbefale deg å få byttet

hele girkassen. Det var det jeg fikk beskjed om hos Møller. Denne typen feil

var hvertfall relativt vanlig på den girkassen jeg har, og bytter man bare

glidekassen kan man forvente å måtte inn med samme problem året etter.

 

-Stig-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet lambdaen i dag og den som står bak katalisatoren hadde verdi på -1,6% uansett tomgang eller fullgass, så regner med at denne er gåen.

virket som den andre var ok da den stadig endret verdi.

 

Er det noen som har delenummeret på denne lambdaen den hadde brun kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som var feil på min bil var at igang kjøringsklutchen var slitt. Den blir skiftet fra 6 lameller til 7 lammeller ( ombygging )

koster 27500,- hos audi forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.