Ruteskift - riis, hurtigruta, glassdrive?

Anbefalte innlegg

Var så heldig å få en liten steinsprut fra en forbipasserende lastebil i dag, og den har antagelig truffet helt øverst i kanten av ruta. Har kommet en "strek" på en god del cm allerede, og den strakk seg en hel cm bare på de få minuttene jeg var innom butikken for å skaffe middag.

Regner med hele ruta må skiftes, og da er det jo egenandel på forsikringen som gjelder.

Er det da "likegyldig" hvor man får det ordnet? Prisen vil jo bli den samme...

Har både Riis bilglass, Hurtigruta carglass og Glassdrive i nærheten, noen som er å fortrekke over andre? Evnt helt andre gode alternativ i Kristiansand?

Ikke helt skjønt greia med disse bilglass-sjappene heller forsåvidt, hvordan så mange kan livnære seg på et så snevert område? Vanlige bilverksted tar jo også på seg slike jobber, i alle fall har jeg fått det ordnet slik før men...

Takk for alt av tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare stikk innom den du føler for.. De får jo litt mer enn de 2000kr man betaler i egenanndel på ruta. Er jo forsikringselskapet som betaler resten. Ei vanlig rute på en bil koster noen tusen kr, pluss arbeid....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super fornøyd med Hurtigruta=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har også tenkt på at det har blitt bra mange glassverksted. Men så er det også mye steinsprut. Jeg har en kompis som på ett år måtte skifte 4 ruter på sin A4. Pendler fra Drammen mot Oslo.

Egenandelen er vel 2000-2500 kr normalt sett. Spørsmålet er kanskje prisen de leverer videre til forsikringsselskapene....

I tillegg er det jo en del som pga. EU-kontrollene må skifte ruter pga. slitasje. Man har en drl innbrudd/hærverk på biler, uhell (tipper det går et par bakruter utenfor Ikea hver uke når idioter laster bilene fulle) og disse glassverkstedene har kanskje samarbeid med karroseriverksteder o.l. som fikser biler som har vært i kollisjoner.

Siden det koster det samme uansett fikk jeg det gjort hos merkeforhandler her jeg bor i hvert fall. Skulle uansett ha bilen inn pga. et eller annen, og fikk det tatt da samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du litt bekjentskap og reparatøren er litt grei, eller har lite å gjøre får du kansje avslag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Hurtigruta carglass! Etterpå tegner du ruteforsikring på 300,- i året slik at hvis ruta må byttes igjen slipper du egenandel neste gang :) Hadde det på gammel bilen og fikk ny rute uten spørsmål. For kun 300,-! Fikk tilogmed flytta forsikringa over på ny bilen uten å betale resten av året:) Kanon service!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Hurtigruta carglass! Etterpå tegner du ruteforsikring på 300,- i året slik at hvis ruta må byttes igjen slipper du egenandel neste gang :) Hadde det på gammel bilen og fikk ny rute uten spørsmål. For kun 300,-! Fikk tilogmed flytta forsikringa over på ny bilen uten å betale resten av året:) Kanon service!

Med en egenandel på 2000 må jeg altså skifte rute hvert 7. år for at det skal lønne seg... er det sannsynlig? Ikke vet jeg, men med tanke på at de antagelig ønsker å tjene på dette, så ville jeg tippet på... nei? Men 300 i året var absolutt ikke en stor sum da, så kanskje noe å tenke på :) Takk for tipset hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

erfaringsvis er det mer person enn sted som avgjør, i Horten er i hvertfall Møller fantastisk, de bruker en fast mann som bytter rute uten at man kan se at bilen har vært rørt.. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å bytte en frontrute koster for de fleste ca 2000 kroner. men forsikringselskapet ditt koster det nesten 10.000 kroner

en "vanlig" frontrute uten varmetråden eller regnsensor koster mellom 3000-5000 tusen kroner og så kommer arbeid i tilleg på rundt det samme.

erfaringsmessing så er det ikke så store jobben og bytte en frontruta dersom man har riktig utstyr men her spiller selvsagt service vesentlig inn. de stedene som yter god service får gjerne også mange ruteskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg er skeptisk til ang disse kjappe ruteskiftene fra de store kjedene er kvaliteten på arbeidet. Har sett flere biler med limsøl på A-stolpe-dekslene, og det er ikke mye pent... :( Det kan virke som litt hastverksarbeid. Hadde sikkert ikke kostet dem så mye ekstra og demontert dekslene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig der. men ihvertfall på riis lillestrøm som jeg bruker både privat og via jobben så er de utrolig flinke på akkurat sånne ting og da har faktisk med seg tekstilrens visst dem skulle være så uheldig.

på jobben har vi sikkert byttet nærmere 100 ruter det siste året og har aldri opplevd noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk en litt dårlig rute fra riis i lillestrøm faktisk.. Så ble litt skuffet! det er en bølge i glasset akkurat i "glaninga", så alt jeg ser akkurat bak den bølgen gjør at det ser ut som det alltid er vann på ruten, akkurat der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var så heldig å få en liten steinsprut fra en forbipasserende lastebil i dag, og den har antagelig truffet helt øverst i kanten av ruta. Har kommet en "strek" på en god del cm allerede, og den strakk seg en hel cm bare på de få minuttene jeg var innom butikken for å skaffe middag.

Regner med hele ruta må skiftes, og da er det jo egenandel på forsikringen som gjelder.

Er det da "likegyldig" hvor man får det ordnet? Prisen vil jo bli den samme...

Har både Riis bilglass, Hurtigruta carglass og Glassdrive i nærheten, noen som er å fortrekke over andre? Evnt helt andre gode alternativ i Kristiansand?

Ikke helt skjønt greia med disse bilglass-sjappene heller forsåvidt, hvordan så mange kan livnære seg på et så snevert område? Vanlige bilverksted tar jo også på seg slike jobber, i alle fall har jeg fått det ordnet slik før men...

Takk for alt av tips :)

Hurtigruta leverer bra service heri byen vertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ny rute på plass, så kan jo fortelle en kort historie...

Prøvde først GlassDrive i Kristiansand, døra var åpen men var ikke ett menneske å se. Trykket flere ganger på en ringeklokke på disken, men ikke liv å se.

Fant veien videre til Riis bilglass som jeg ikke kan annet enn anbefale på det sterkeste!

Hyggelig personale. Proff jobb uten søl. Hele bilen var nyvaska fra topp til tå da jeg kom for å hente den. Ruten hadde de på lager, og siden det var fredags formiddag kunne de ta jobben på sparken. Fikk forespeilet at det skulle ta 2-3 timer, men etter knappe 1.5 timer var bilen klar. Spurte også om det var mulig å få ny rute med "soting" i toppen selv om jeg ikke hadde det fra før. Null problem. Ble gjort oppmerksom på at etter montering hadde de sett en liten kosmetisk ripe i den nye ruta, og om jeg ville godta 1000 kroner avslag i egenandelen. Har fremdeles ikke klart å finne ripen med mine øyne, og tusen kroner spart skal jeg heller ikke si noe på. Jeg var i alle fall kjempe-happy med Riis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde først GlassDrive i Kristiansand, døra var åpen men var ikke ett menneske å se.

Mulig alle var borte hos Riis og ripet opp rutene der :P

Det med ripe i montert rute og tilbud om avslag i egenandelen har jeg også vært borti, det var en meget bra deal.

Kvaliteten hos den enkelte forhandler har vel mer med klimaet, mentaliteten og kompetansen i den enkelte bedriften å gjøre enn hvilken kjede de er del av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har full kasko tror jeg ikke du trenger å betale egenandel en gang? er ikke helt sikker, men har hørt så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvaliteten hos den enkelte forhandler har vel mer med klimaet, mentaliteten og kompetansen i den enkelte bedriften å gjøre enn hvilken kjede de er del av?

Det er jeg helt enig i, og derfor jeg påpekte at det var GlassDrive i Kristiansand, for å ikke ta alle under en kam.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle bytte rute på passaten min så dukket det opp rust under ruta på taket. Glassfirmaet bare monterte ny rute: eek : En mnd etter så pipla rusta fram: mad :

Snakket med naboen( som er billakkerer ) min om dette. Han kunne ikke skjønne at de ikke hadde ringt meg før dem monterte ny:confused: Da hadde jeg hatt mulighet til å fikse den rusta før ruta ble satt inn.

Dyrt for meg...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.