#1 Skrevet November 7, 2011 (endret) Hei, er det noen som har en ide på hvorfor sperra ble borte på S4`n min etter montering av SM4? hastighets signalet under setet var jo klipt fra før så da skal vel ikke det ha noe med det å gjøre, eller? knappen lyser i trekanten men den aktiveres ikke med den grønne dioda og abs fungerer og den skal jo lyse sammen med at sperra slår inn. Tenkte kansje jeg kunne forstyrra noen vakum slanger men sentral låsen fungerer og dette går vel på det samme. Takknemelig for hjelp, ergelig med defekt sperre nå det snart er snø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2011 Sentrallåsen går ikke på vakum fra motoren, det er en egen pumpe og lukket system til denne. Dette er ikke noen Mercedes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2011 (endret) El nettet med bryteren og displayet er jo et eget opplegg sammen med magnetventilen/sjalteboksen under baksetet. Så bør vel begynne å leite der, Midt under baksetet ligger boksen som styrer diffen, her går vakum inn og 2 videre ut til diff, inni er det jo en ventil som veksler om du skal slå inn eller ut sperre, blir styrt av knappen fremme i midtkonsollen. Må vel begynne å måle og se om denne får signal når du trykker på knappen, og dra ut vakumslangene som går til diff og se om noen av disse blåser, er jo en sjans for at magnetventilen inni boksen henger eller noe lekkasje på niplene bak på selve diffsperren. Eller du kan ha kludret til noe ledninger eller vakumslanger som går til dette når du har montert andre ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2011 Sperren får vakuum fra motoren, det sitter en enveisventil et eller annet sted og et lite reservoar på venstre side bak. Sentrallåsen er et helt eget system med elektrisk pumpe. Gjetter på at det er en slange foran i motorrommet som ikke er tilkoblet siden det har vært gjort ting der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2011 Sperren får vakuum fra motoren, det sitter en enveisventil et eller annet sted og et lite reservoar på venstre side bak. Sentrallåsen er et helt eget system med elektrisk pumpe. Gjetter på at det er en slange foran i motorrommet som ikke er tilkoblet siden det har vært gjort ting der. Det tror jeg også siden det virka før, hmmmm.... sikkert en vakum slange som går inn på innsuget som ikke er på plass igjen, byne å lete da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2011 Gjetter på at det er en slange foran i motorrommet som ikke er tilkoblet siden det har vært gjort ting der. Du har nok rett der ja, såg igjennom noen bilder og går vakumslange direkte fra vannkassen og bakover til sperren. Tenkte først det gikk på samme iom at vakum motoren til sentrallås ligger rett ved siden av sjalteboksen til sperren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2011 Løsningen var en vakum slange forran viftemotoren som ikke var satt på så da var det en enkel sak takker folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...