#1 Skrevet November 8, 2011 Hei:) Nå er jeg med på enda en episode i serien; Arve gjør ting han ikke kan. I dag skulle jeg bytte skiver og calippere bak på Passaten(2002mod), da jeg har noe heng. Den ene gikk helt greit, men den andre stod jeg å fikla med, og presset på armen for håndbrekket. Stempelet gikk lenger og lenger ut, og ville ikke inn igjen. Har jeg ødelagt calipperen eller er det mulig å få stempelet inn igjen? Arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2011 du må ha et verktøy som skrur og dytter samtidig, fåes billig på biltema så ingen fare her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2011 Regner med at det er skrudde stempel på denne. Da må du enten koble av slangen på caliperen, får så å skru inn stempel med klokka med en vannpumpetang eller spesiallaget verktøy som kan kjøpes på biltema. Jeg mener det er enklere å demontere caliper og skru den inn etter montering i ei skrustikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2011 Regner med at det er skrudde stempel på denne. Da må du enten koble av slangen på caliperen, får så å skru inn stempel med klokka med en vannpumpetang eller spesiallaget verktøy som kan kjøpes på biltema. Jeg mener det er enklere å demontere caliper og skru den inn etter montering i ei skrustikke! Og når den først skal ut av bilen: pump til stempel faller ut, rens pakningene/stempelet, smør opp med calipperfett og monter sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2011 Okei, skru og dytte:) Det skal jeg få til. Den gamle calipperen står fremdeles på, så den nye har jeg i handa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2011 Jeg bytta skiver og klosser bak på golfen i går, brukte dette til å skru inn stemplet. funka greit det, når man først fant ut hvordan man brukte det http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy1/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2011 du kan også bruke en tvinge og en vannpumpe-tang skru den litt og litt inn ! det har jeg gjort flere ganger og det er verktøy de fleste har i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2011 Hehe, tenkte på det samme Stian. Fikk ordna dette i går kveld, og brukte tvinga og vannpumpetang med litt tøy i kjeften. Takker for responsen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...