Har jeg ødelagt calipperen?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Nå er jeg med på enda en episode i serien; Arve gjør ting han ikke kan.

I dag skulle jeg bytte skiver og calippere bak på Passaten(2002mod), da jeg har noe heng.

Den ene gikk helt greit, men den andre stod jeg å fikla med, og presset på armen for håndbrekket.

Stempelet gikk lenger og lenger ut, og ville ikke inn igjen.

Har jeg ødelagt calipperen eller er det mulig å få stempelet inn igjen?

Arve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må ha et verktøy som skrur og dytter samtidig, fåes billig på biltema :) så ingen fare her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er skrudde stempel på denne. Da må du enten koble av slangen på caliperen, får så å skru inn stempel med klokka med en vannpumpetang eller spesiallaget verktøy som kan kjøpes på biltema. Jeg mener det er enklere å demontere caliper og skru den inn etter montering i ei skrustikke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er skrudde stempel på denne. Da må du enten koble av slangen på caliperen, får så å skru inn stempel med klokka med en vannpumpetang eller spesiallaget verktøy som kan kjøpes på biltema. Jeg mener det er enklere å demontere caliper og skru den inn etter montering i ei skrustikke!

Og når den først skal ut av bilen: pump til stempel faller ut, rens pakningene/stempelet, smør opp med calipperfett og monter sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, skru og dytte:) Det skal jeg få til.

Den gamle calipperen står fremdeles på, så den nye har jeg i handa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan også bruke en tvinge og en vannpumpe-tang :)

skru den litt og litt inn ! det har jeg gjort flere ganger og det er verktøy de fleste har i garasjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tenkte på det samme Stian. Fikk ordna dette i går kveld, og brukte tvinga og vannpumpetang med litt tøy i kjeften.

Takker for responsen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.