#1 Skrevet November 8, 2011 God Kveld. Sitter å fikler med en gammel hjerne som satt i bilen da jeg kjøpte den. Denne hjernen skal det vistnokk være montert chip For gt 3071 oppsett som jeg hadde i bilen fra starten av. Fikk tatt et parr turer med bilen før jeg byttet motor og fikk den original igjen. Problemet var bare da jeg skulle fyre originale motoren. Skjønner jo at det ikke er noe serlig å kjøre med orginal motor, med omprogramert chip montert, men tenkte vertfall at det skulle være mulig å få start vertfall, men neida. Fikk normal gnist på en av plugenne, mens de tre andre var det knapt noe gnist å se. Tenkte bare at hjernen matte ha tatt skade da den hadde ligget å slengt lit rundt ved motorbytte, så fikk tak i en ny hjerne, og da fungerte alt som det skulle. Så til mitt spm. Skal det være mulig å fyre en helt original motor med oppsettet til noe annet? Det er jo bare dysene som er andeledes fra de originale til de som hjernen er beregnet for. Alt annet av styringer og sensorer som ble brukt med opsettet var originale, og de samme som jeg bruker i dag. Også spm.2 Som jeg har forstått har det fysisk blitt byttet chip, så plukket hjernen fraverandre for å finne ut hvor denne chipen var. Fant et sted hvor jeg antar at det er fordi jeg ser tydlig at det har blitt loddet der i ettertid + at chipen sitter i et brett, og ikke loddet direkte på. Legger ved noen bilder av hjernen og det jeg mener er chien, så om dette stemmer må dere gjerne bekrefte det:) Bilde av hjernen med det jeg mener er chipen nedi høyre hjørne Baksiden av hjernen Chipen? Tydlig vært loddet i ettertid. Takker for alle svar:) MVH Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2011 Dette er chippen ja. Som du ser er det loddet en sokkel slik at du kan sette inn forskjellige chipper til forskjellig "bruk". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...