#1 Skrevet November 8, 2011 Har et lite irritasjonsmoment på bilen, gassen henger litt.. ca et sekund kanskje? Så når jeg drar på, å trykker inn clutch i det jeg skal skifte gir. Slipper gassen, og dermed får en uønskelig rusing et sekund før jeg får den i neste gir. Har prøvd å resette gassspjeld, men til ingen nytte. Noen som har noe tips? Har en kompis med samme bil som har det samme, kanskje det er et kjent problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2011 hadde samme feil på min bil, dog med 1.8 t. Mener det var en defekt føler som kjenner når du trykker inn clutchen som var feilen da. men det kan jeg ikke garantere =P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2011 Sjekka feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2011 Erlend: Ja kanskje det du? ser ikke helt for meg at det skal ha noe med det å gjøre, skulle tro det var på gasssiden? ikke clutch siden? skal jo ikke trenge å bruke noe clutch for at gassen skal falle når du slipper den. Den henger jo litt uten at jeg skal gire også, når jeg gir gass og slipper opp... Thomas: Ingen feilkoder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2011 det ska ligge en bryter under clutch pedalen,som blir trykt inn når clutchen er helt inne.har vist med og stabilisere tomgangen og gjør.huske ikkje ka den heter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2011 Har vært borti det der på en 2.8 30v (tror det er relativt likt), og der var det grums (oljeslam) på spjeldet/i spjeldhuset som gjorde at spjeldet ikke returnerte akkurat som det skulle når man slapp gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...