S4 B5 henger litt på gassen!?

Anbefalte innlegg

Har et lite irritasjonsmoment på bilen, gassen henger litt.. ca et sekund kanskje?

Så når jeg drar på, å trykker inn clutch i det jeg skal skifte gir. Slipper gassen, og dermed får en uønskelig rusing et sekund før jeg får den i neste gir.

Har prøvd å resette gassspjeld, men til ingen nytte.

Noen som har noe tips?

Har en kompis med samme bil som har det samme, kanskje det er et kjent problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme feil på min bil, dog med 1.8 t. Mener det var en defekt føler som kjenner når du trykker inn clutchen som var feilen da. men det kan jeg ikke garantere =P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erlend: Ja kanskje det du? ser ikke helt for meg at det skal ha noe med det å gjøre, skulle tro det var på gasssiden? ikke clutch siden? skal jo ikke trenge å bruke noe clutch for at gassen skal falle når du slipper den. Den henger jo litt uten at jeg skal gire også, når jeg gir gass og slipper opp...

Thomas: Ingen feilkoder! :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ska ligge en bryter under clutch pedalen,som blir trykt inn når clutchen er helt inne.har vist med og stabilisere tomgangen og gjør.huske ikkje ka den heter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det der på en 2.8 30v (tror det er relativt likt), og der var det grums (oljeslam) på spjeldet/i spjeldhuset som gjorde at spjeldet ikke returnerte akkurat som det skulle når man slapp gassen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.