#1 Skrevet November 9, 2011 Hjelp !! Jeg skal kanskje kjøpe en passat 1999 modell med registerhavari. Motoren er en 1.9 turbodiesel. I garasjen har jeg en eldre 1.9 turbodiesel-motor med vanlig mekanisk dieselpumpe. Det jeg lurer på er : Er det noen fysiske forskjeller på motorblokk og topp på disse motorene ? Motoren min kommer fra en 1992(tror jeg)modell passat. Eventuelt har jeg kanskje mulighet til å kjøpe en 1999 modell Skoda med samme motor som passaten med havari. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2011 Det kan ikke sammenlignes engang selv om de ved første øyekast utvendig kan se relativt like ut - en 99-modell er en TDI-motor mens den gamle motoren er en forkammermotor. Konstruksjonen er helt annerledes og ytelse/dreiemoment likeså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2011 Så jeg kan med andre ord ikke ta dieselpumpa fra TDI-motoren å bruke på den andre ? Får vel gå for Skoda-motoren da. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2011 Da havner 1.9-motoren min i min gamle Audi 80 istedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...