Forskjell på motor med og uten elektronisk dieselpumpe.

Anbefalte innlegg

Hjelp !! Jeg skal kanskje kjøpe en passat 1999 modell med registerhavari. Motoren er en 1.9 turbodiesel.

I garasjen har jeg en eldre 1.9 turbodiesel-motor med vanlig mekanisk dieselpumpe. Det jeg lurer på er : Er det noen fysiske forskjeller på motorblokk og topp på disse motorene ? Motoren min kommer fra en 1992(tror jeg)modell passat. Eventuelt har jeg kanskje mulighet til å kjøpe en 1999 modell Skoda med samme motor som passaten med havari.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke sammenlignes engang selv om de ved første øyekast utvendig kan se relativt like ut - en 99-modell er en TDI-motor mens den gamle motoren er en forkammermotor. Konstruksjonen er helt annerledes og ytelse/dreiemoment likeså. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg kan med andre ord ikke ta dieselpumpa fra TDI-motoren å bruke på den andre ? Får vel gå for Skoda-motoren da. Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da havner 1.9-motoren min i min gamle Audi 80 istedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.