S6 "Lugger" ved pådrag\belastning! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en Audi S6 2,2tq med rs2 oppsett(chip, turbo, manifold, dyser osv.), 96'.

Har fått ett problem med den som irriterer noe forferdelig!

Når jeg kjører bedagelig å rolig ved "normale" turtall, uten belastning - sviver bilen som ei klokke..

Men med engang jeg trykker pedalen mot gulvet kommer lugginga.. Det blir noe verre jo hardere jeg belaster\trykker på pedalen.

 

Hvis jeg gir på i en veeeldig slak kurve og på en måte "følger turtallet" opp til topps, går det bra og jeg får ett rent drag, men da skal jeg være veldig forsiktig å tålmodig! Og det er jeg ikke alltid, så dette må gjøres noe med. LMM, n75 og plugger er byttet nylig(ikke i forbindelse med dette, dette bare dukket opp plutselig). Har også kjørt bypass på n75 for å se om det hjelper, men det gjorde det ikke.

 

Har vurdert coilene også, at det kan være dem, men om de begynte å bli kleine, ville ikke de gitt "kutt" over hele linja og alle turtall? For dette er mer lugging, ikke kutt.

 

Er ikke særlig kyndig når det gjelder bil og derfor henvender jeg meg til dere, ekspertene! Som kanskje til og med har vært borti akkurat dette og gi meg en nøyaktig årsak til dette! Hadde vært supert med noen pointers og meninger om hva dette kan være!

 

På forhånd takk for hjelp!

Mvh Christian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kreves mer av coilene når trykket øker, så om man gir på veldig pent og lite slik at det ikke blir noe særlig trykk kan de gå greit, men ikke klare å gi gnist når det blir større påkjenning.

 

Høres ut som et klassisk tilfelle av defekte coiler, evt. tenningmoduler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe som lignet veldig på dette, der var årsaken liten sprekk i røret/slangen inn på turbo, den som N75 sitter på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres også ut som coilproblem for meg. Men kjenner ikke så mye til de eldre bilene. Motoren får nok "mat" da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med "lugging" selv, og heller ikke kutt. Jeg har handlet inn 5 stk brukte coiler som skal være bra, så skal prøve å bytte de ut for å se om problemet kommer bort:) Skal i samme slengen bytte alle plugger. Hvis jeg trår pedalen inn så begynner den ved rundt 3000rpm +-. Da lugger den så lenge jeg holder pedalen inne, helt til jeg slakker opp igjen..Håper ikke det er noe værre enn det iallefall:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt plugghettene så tipper jeg feilen er løst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk LMM.. Selvom den er ny kan den ha røket.. Skru den av, hold den opp mot lyset og se at alle trådene er slik de skal være.. Hvis den ligger løst oppi motoren altså ikke festet til noe så skal det VELDIG lite til for å ryke den.. Bare et lite tips altså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lignende problemer med broderens corrado. den lugget og hostet også PANG smalt den til en stund så hostet den igjen. hos oss var det lambdasensorern som var årsaken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar folkens! Keep em coming! ;D

Skal ta en runde til på slangene asap!

Tom-Erik, kan ikke du si ifra om det bedrer seg etter bytte da? =)

 

Greit å vite flere mulige løsninger som kanskje er noe billigere enn å kjøpe coil-settet til 5-6000kr med en gang. =p Er jo mulig at det bare er en bagatell som f. eks en slange.

Christian, har du hatt lignende problem? Er dette noe du får hos Audi forhandler for en billig penge?

 

Igjen, tusen takk for hjelpa. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus har oppgraderingscoiler til 3500 kr ca for komplett sett. Då blir du kvitt tenningsmodulene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar folkens! Keep em coming! ;D

Skal ta en runde til på slangene asap!

Tom-Erik, kan ikke du si ifra om det bedrer seg etter bytte da? =)

 

Greit å vite flere mulige løsninger som kanskje er noe billigere enn å kjøpe coil-settet til 5-6000kr med en gang. =p Er jo mulig at det bare er en bagatell som f. eks en slange.

Christian, har du hatt lignende problem? Er dette noe du får hos Audi forhandler for en billig penge?

 

Igjen, tusen takk for hjelpa. :)

Regner med jeg bytter alle når jeg først er i gang, da alle skal være i orden ifølge selger. Jeg får nok ikke bytta de før ut i neste uke, men skal komme med en tilbakemelding:) Du får forresten kjøpt brukte coiler til 1000,-. De plassene jeg har sjekket, Meca og Mekonomen så koster disse 2300,- og 2700,- pr STK!! Kjøpte like greit 5 brukte for 1000,- skal godt gjøres at alle mine 5 coiler er gåene, eller at over 50% av 10 stk er gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus har oppgraderingscoiler til 3500 kr ca for komplett sett. Då blir du kvitt tenningsmodulene også.

 

Kim Andre, har du en adresse\link til Jonus' side? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har undersøkelsene og testene vært mange det siste døgnet. Og tror vi kom frem til løsningen etter vi målte bensintrykket.

Så ny bensinpumpe skal ordnes og satser med det på at problemet er løst. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har undersøkelsene og testene vært mange det siste døgnet. Og tror vi kom frem til løsningen etter vi målte bensintrykket.

Så ny bensinpumpe skal ordnes og satser med det på at problemet er løst. =)

 

Ny bensinpumpe ble omsider, etter en helvettes jobb nedi tanken, montert. Og det løste problemet. =)

 

Takk for alle svar. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.