Videreutvikling av Wiki'en

Anbefalte innlegg

Får du noen feilmelding? Hva står det når du prøver å logge inn?

 

Det var et par utfordringer i begynnelsen med tanke på innlogging, men de skal være i orden nå...: klø :

 

Samme brukernavn/passord som på forumet

 

Testa på jobbpc'n nå, og da gikk det smooth som bare det... Men hjemme har det ikke funka.. Så da er det sikkert macen som surrer. Sorry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt til et punkt øverst og et nederst i malen for kjøpsguider.

 

Robin, mulig du kunne lagt ut oppstarten på kjøpsguider med modellbetegnelsene, jeg kommer etterhvert til å starte med å lage en kjøpsguide for å se hvordan den blir seende ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Done:)

 

Tenker å starte en selv også snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne ha litt bistand med informasjon og sjekk av fakta på kjøpsguiden for Audi coupe.

Mangler mye informasjon om B2.

 

Gjør endringene selv eller send meg informasjon/link på PM så oppdaterer jeg.

 

 

Utenom dette har jeg prøvd å få til en oversikt over hva som er standardutstyr, og hva som var ekstra.

Kunne vi prøvd å ha dette som en standard for hvertfall de eldste bilene hvor det ikke var et hav av utstyr tilgjengelig?

Det hadde også vært interessant med en oversikt over hvilke farger bilene kunne leveres med. Finnes det en oversikt over dette?

 

 

Har tid til å sitte med dette framover mot jul, så dersom noen sitter på mye informasjon som er greit å få oversikt over, kan jeg begynne på flere dersom det er ønskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra dere som har bidratt til nå!! Det går riktig vei:)

 

Aleksander:

Skriv gjerne kort i konkurransetråden at du har fullført kriteriene for å bli med i trekningen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utenom dette har jeg prøvd å få til en oversikt over hva som er standardutstyr, og hva som var ekstra.

Kunne vi prøvd å ha dette som en standard for hvertfall de eldste bilene hvor det ikke var et hav av utstyr tilgjengelig?

 

God ide. :)

Jeg la til følgende setning i malen under "komfort": Standard komfortutstyr og ekstrautstyr.

Under "sikkerhet" la jeg til: og oppgi hva som var standard og ekstrautstyr.

 

Å liste tilgjengelige farger på lakk, interiør og listverk blir kanskje litt plasskrevende?

 

Andre som kommer på gode ideer til forbedring av malen kan bare gå rett inn selv og justere malen, innholdet i Wikien er allemannseie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bidrag på de eldre coupe´ene.

 

Har lagt til en del informasjon på nyere modeller, samt opprettet egne sider for de forskjellige generasjonene rundt om. Her må gjerne de som har bilene legge ut info om hvordan de er å kjøre/eie. Malen ligger klar.

 

For å komme til hovedpoenget med dette innlegget:

- Kom på en sak mens jeg lagde sjekkliste for audi coupe. Mye av det som listes opp er jo saker man uansett skal sjekke når man ser på enhver bruktbil. Skal vi lage en egen side i hovedmenyen som blir en slags universell guide til hva man må sjekke ved bruktbilkjøp? Tenker da på det mekaniske og kosmetiske, ikke juridisk og økonomisk.

Kan være kjekt å ha for de som ikke er så erfarne eller sitter på mye kunnskap.

Denne siden kan gjerne ha mulighet for å laste ned listen som pdf for å printes ut og tas med på befaring.

- Kan vi få sortert litt i hovedsiden på kjøpsguider?

Ser bl.a. audi 100 og a6 har flere generasjoner i hovedmenyen istedenfor i undermenyen til modellen.

Tar ikke sjansen på å redigere det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å se at du engasjerer deg Aleksander!

 

Skal finne ut hvordan jeg flytter de sidene på riktig måte og få det gjort:)

 

Når du lager uferdige artikler i wiki'en så kan du legge inn denne koden øverst.

{{ uferdig }}

Da får du opp en tekst øverst som forteller at dette er en uferdig artikkel og at andre gjerne må fortsette.

 

Du kan også gjerne legge til denne koden i bunn av sidene du lager:

[[Kategori:"kategorien"]]

 

Eksempel: [[Kategori:Kjøpsguider]]

 

 

Angående det første punktet ditt:

Jeg tenker at folk som leter etter en kjøpsguide uansett vil gå inn på den bilen vedkommende vurderer å kjøpe og der står jo alt han trenger å vite?

På en annen side er det jo et godt forslag likevel med tanke på at det kanskje kan lages en slags generell "check list" som man kan printe ut og ta med seg...

Jeg vet ikke om det finnes muligheter for å laste ned sider som pdf i wiki'en.

 

Har du lyst til å starte på denne guiden i Sandkassen inntil vi finner ut hvordan vi skal plassere den?

Kall den Generel Kjøpsguide eller noe sånt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg laget en egen hovedkategori for audi a6. Kan noen flytte kjøpsguidene for de separate generasjonene inn under denne? Er redd for å slette noe.

Ser dumt ut at alle andre modeller har sine generasjoner inne under sin modell, mens A6 ligger løst.

Når flyttingen er unnagjort får jeg til resten av redigeringen selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg laget en egen hovedkategori for audi a6. Kan noen flytte kjøpsguidene for de separate generasjonene inn under denne? Er redd for å slette noe.

Ser dumt ut at alle andre modeller har sine generasjoner inne under sin modell, mens A6 ligger løst.

Når flyttingen er unnagjort får jeg til resten av redigeringen selv.

 

Da har jeg lagt inn endringer:) Gjorde det samme med Audi 100 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt fryktelig stille på Wiki'en etter at konkurransen ble avsluttet (hint, hint:))!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg for noen andre enn meg selv, men personlig synes jeg det er vanskelig å forstå hvordan jeg skal legge inn rett mal og faktisk i det hele tatt vite hva jeg skal skrive om. : klø :

Jeg vet helt sikkert om noe andre kan ha nytte av, men jeg vet ikke hva. Jeg har prøvd å gå inn på en eksisterende side og se på den, også klikke på rediger og se hvordan editerings-biten ser ut, men når jeg skal starte på en blank side, så forblir det blank... : flau :

 

Søkefunksjonen på forumet er ikke den beste, det er ikke noe å skjule, men finnes det/har du laget en guide som jeg kan ha oversett som kanskje belyser problemet mitt bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få malen inn i redigeringsboksen må du bare merke og kopiere malen som ligger i kategorien og så starte den nye siden og lime inn malen. Etterpå fjerner du bare eksemplene som står under hver overskrift etterhvert som du skriver.

 

Skjønte jeg spørsmålet ditt riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at vi enda har en Wiki som trenger inputs:) Har sett at noen har vært flinke og lagt inn en del i det siste, så det er bra:)

 

Trykk på logoen øverst til høyre på forumet for å komme dit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt inn noen guider i det siste :)

Men ser at noen enda legger inn guider i DIY på forumet, hva med og lukke det forumet for nye topics?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Robin:

 

Jeg har noe stort på gang, men for å få en kort innblikk i hvordan jeg bruker wikien har jeg lagt inn noe mye enklere, men når jeg lagrer så blir ikke utseende i nærheten av hva jeg har laget. Jeg har lest opp og ned hjelpesiden uten å bli noe særlig klokere. Hjelp?

 

http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Tilhengerkontakt

 

I utgangspunket hadde jeg tenkt å bare bruke mellomrom, men det gikk ikke.

Så prøvde jeg å lage en tabell, men får det bare til halvveis

 

 

EDIT: Har funnet ut av det, fulgte en youtube-guide, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Robin:

 

Jeg har noe stort på gang, men for å få en kort innblikk i hvordan jeg bruker wikien har jeg lagt inn noe mye enklere, men når jeg lagrer så blir ikke utseende i nærheten av hva jeg har laget. Jeg har lest opp og ned hjelpesiden uten å bli noe særlig klokere. Hjelp?

 

http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Tilhengerkontakt

 

I utgangspunket hadde jeg tenkt å bare bruke mellomrom, men det gikk ikke.

Så prøvde jeg å lage en tabell, men får det bare til halvveis

 

 

EDIT: Har funnet ut av det, fulgte en youtube-guide, hehe

 

Hehe, bra at du fant ut av det selv da:) Det er bare å spørre dersom det er noe annet du lurer på så skal jeg svare etter beste evne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en større diskkrasj klubben hadde på sin server i 2014 så lå wikien fortsatt lagret på raidoppsettet som ble hardest rammet og til slutt uopprettelig med den konsekvensen at alle hidden er borte for godt.

Det har ikke vært så stor etterspørsel etter å få en wiki-funksjonalitet opp og gå igjen, men vi har alltid en løpende vurdering etter medlemmers ønske om hva som er viktigst for de som sitter i web-teknisk gruppe å prioritere.

 

For øyeblikket er vi fullt opptatt med en større jobb i bakgrunnen som har med klubbens sider både frontend og backend som vi vil være stort opptatt med.

Send meg gjerne en PM med litt mer info om hva du har kjennskap til og litt generell info, klubben er på et lavpunkt når det gjelder bidragsytere i web-teknisk og vi er alltid ute etter flere som ønsker å bidra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.