Julebord, hvordan sikre bedre oppmøte. Planlegging av datoer osv!

Julebord med oslo lokallag i år.  

7 stemmer

  1. 1. Julebord med oslo lokallag i år.

    • Jeg er veldig interesert
    • Ikke interesert i det hele tatt!
      0


Anbefalte innlegg

Blir det Julebord i år?

 

Regner med interessen er like bra som i fjor (latterlig dårlig), så la oss gjenta en tur ut på peppes med lokallagsmedlemmer fra Oslo, og omegn. I fjor var det, om jeg husker riktig 40/60 deling mellom medlemmer fra Drammen og Oslo : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Julebord er allerede planlagt. Det er bare ikke laget noen tråd ennå da vi venter/ventet med tråd til alle detaljer er på plass. Men vi kan jo like gjerne bruke denne tråden nå som den først er laget. Oslo lokallag skal arrangsjere julebord på peppes stortingsgata lørdag 3 des. Bord er bestilt fra kl 18:00 og utover i MITT navn. Fordelingen med Drammen er naturlig da vi i år som i fjord og tidligere år har planer om å innvitere drammen, Follo, østfold, Mjøsa og selvfølgelig alle andre som er intereserte til å være med å feire julebord sammen med oss. Men som nevnt alle detaljer er ikke på plass ennå og Frank Glimdal kommer med mere utfyllende info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite. Så får vi håpe det blir flere enn meg, Aadne, Gry, Frank og Haavard som møter opp. Og ikke minst at bord på peppes faktisk blir bestillt i år. Så slipper man å stå som en kujon utenfor Peppes i Stortingsgata, uten reservert bord!

 

:)

 

Men da overlater jeg resten til styret i Oslo lokallag, så kan denne tråden slettes/legges død for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en ide for å få flere med seg kan jo være å ha julebord utenfor julebord sessongen! Bare ett tips, kan jo ha i januar og februar og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som allerede skrevet ER det bestilt bord. Bordet er bestilt på mitt navn 3 des fra kl 18:00 og utover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som allerede skrevet ER det bestilt bord. Bordet er bestilt på mitt navn 3 des fra kl 18:00 og utover.

 

HERLIG, Så får vi håpe dette passer for majoriteten av medlemmene i oslo lokallag da.

 

Syntes det er bra at "styret" i Oslo Lokallag styrer, men burde gå ann å få inkludert resterende medlemsmasse til å kunne være med å finne løsninger som kanskje gagner flere enn iniativtakeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem Henrik. Koster meg 0,1 kalori å avbestille bordet. Så regner jeg med du tar over jobben og fikser ett julebord der dato tid og logistikken passer for 100% av medlemsmassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem Henrik. Koster meg 0,1 kalori å avbestille bordet. Så regner jeg med du tar over jobben og fikser ett julebord der dato tid og logistikken passer for 100% av medlemsmassen?

 

Er vel bedre å sjekke litt rundt når det kunne passe for flest medlemer? Til tross for at man veit at disse undersøkelsene kan lyve veldig.

 

Logistikk? Er vel ikke snakk om at du ordner buss/togbiletter for medlemmer?

 

Veldig bra med initativ, men jeg regner med hovedstyre ordner hele julebord bestillingen, akkurat som i fjor : haha : Så det med avbestillingen tar jeg med knusende ro : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blæh.. Skulle vært en annen dato!

for det var jævla gøy i fjor, selv om i var få :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det jeg som fikset julebordet både i 08 og i 09. I fjord fikk jeg ikke engang med meg at det var julebord så den eller de som fikset det i fjord kan jeg ikke svare for da jeg ikke var der selv ene og alene pga at jeg ikke viste om det engang. Men i både 08 og 09 var vi 25-30 stk med bord resservasjon. Undersøkelsene som blir gjort her på forumet gir en liten pekepinn men stemmer aldri med faktisk oppmøte. Vi kan desverre ALDRI arrangsjere noe på en dato som passer alle. Eneste vi kan gjøre er å legge til rette og håpe flest mulig møter opp. Og for at flest mulig møter opp har vi vært i dialog med både Follo, Østfold, Drammen og Mjøsa og innvitert disse til å møte opp på vårt julebord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan legger man til rette om man arrangerer noe på kort varsel, midt i julebord sessongen?

 

Greit å sende ut en invitasjon, men mener fortsatt at det er bedre om man lar folk få være med å ta avgjørelser, enn å kjøre over folk, fordi man har funnet en dato som passer en selv best!

 

I fjor var det en viss person som tok ansvaret med å bestille bord på peppes, plutselig så kunne ikke denne personen møte opp på julebordet. Greit nok det, men når man ankomm peppes ved stortingen, så var det ikke reservert bord i det hele tatt. Så vi ringte denne personen, og fikk da til forklaring at denne personen haddde ringt til hovedstyret og bedt dem om å reservere bord på vegne av Oslo Lokallag!

 

Trenger ikke å si så mye mere, da det blir litt for opplagt hvem denne personen er. Men hadde i alle fall håpet at dette åretsjulebord kanskje skulle tilrettelegges mere, så man kunne prøve å få til bedre oppmøte, og ikke minst prøve å ungå den tiden hvor folk er travelt opptatt med firmafester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bord er bestilt, supert Knut-Erik: smil :

Henrik får du gjort om overskriften til ''(H)julebord 3Desember så hadde du vært en knupp;)

så får vi heller se hvor mange som kan den dagen, julebord sesongen uansett er jo på denne tiden for så å si alle uansett.

nå ble det litt liten tid fra vi hadde møte til sesongen begynte så vi prøvde å finne en dato som var så tidlig som mulig i desember da vi allerede var inne i november når møtet var.

men som vi så ifjor så var det jo ingen av de som valgte datoen som var der selv, så en avstemning med såpass kort frist i år(vel og merke) så satte vi en dato bare(beklager dette for de som ikke får vært med) men får få til noe som også innebærer litt fyll for de(jeg) som liker det over nytt år(bowling eller noe sånt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer frank, akkurat samme dagen som jobben min skal ha julebord :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bord er bestilt, supert Knut-Erik: smil :

Henrik får du gjort om overskriften til ''(H)julebord 3Desember så hadde du vært en knupp;)

så får vi heller se hvor mange som kan den dagen, julebord sesongen uansett er jo på denne tiden for så å si alle uansett

 

Er helt uaktuelt å endre noe som helst, da denne tråden er en åpen diskusjon om hvordan man kan best løse julebord/oppmøte problematikken!

 

Julebord sessongen er på denne tiden ja, men er jo flere lokallag som har arrangert ved andre tider enn akkurat nå, nettopp for å få med flere folk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men er bare for dere å arrangere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom litt fort ut den første delen av meldingen så om du leser en gang til så har jeg fått med litt mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo forøvrig greit å fastsette en dato som folk må forholde seg til, men syntes ikke denne måten her var riktige måten å gjøre det på.

 

Hva om dette ikke passer for de som man virkelig veit møter opp? Jo, da sitter man der igjenn da. På peppes Stortinget, 5 personer, men heldigvis med reservert bord denne gangen : haha :

 

Bare utrolig synd dette arrangemanget kræsjer med jobben sitt julebord, men bra det passer for deg, Arve og Knut Erik i alle fall. Så er dere i alle fall 2 personer som møter opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig et år hvor jeg kan være med :) Gleder meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vegne av styret i Oslo Lokallag beklager jeg hvis noen føler at vi har valgt en dato bare for at det passer oss den lørdagen :o

 

Som Frank har forklart var vi sent ute med styremøte der det ble tatt opp, og for å få til et julebord på denne side av jul, satte vi en dato og Knut-Erik fikk ansvaret for å bestille bord. Det var dessverre ikke enkelt å få tak på vedkommende som sto for bordbestilling, og vi valgte å ikke lage tråd om arrangementet med fastsatt dato, før vi var sikre på at vi hadde en plass å være den kvelden.

 

Vi kunne/skulle/burde naturligvis laget en avstemning i god tid, og gått for den datoen som passer flest!

 

Men den erfaringen tar vi med til neste år, og kan heller finne på noe "pizza/bowling/øl"-arrangement på nyttåret : ja :

 

Til tross for at jeg svært gjerne skulle hatt med både Henrik og Haavard : gråter : så håper jeg at datoen passer for flere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.