Høy km på relativt ny A4 1.8 fsi

Anbefalte innlegg

Kikker litt på denne

 

Er det en utslitt motor mon tro, Den er jo kansje ikke like solid som en eldre femmer motor

Er jo litt begrenset utvalg i denne prisklassen hvis en ikke vil ha diesel.

 

Kansje resten av bilen er utslitt oxo ?

 

Servicer er blitt fulgt står det i annonsen, Er vel ihjelkokset med longlife olje eller er det god knall...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er generelt imot longlife olje osv men motoren bør ikke være utslitt etter 170000km..

Intriøret så bra ut til at bilen har gådd såpass langt iløpet av kort tid..

Men bilen trenger seg en god polering iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med Longlife er jo at biler blir småkjørt i 2-3 år på samme olje. Denne har trillet i snitt ca 60 000 i året og har mest sansynlig vært et selgerbil ect. Da er ikke longlife det store problemet. Jeg tror ikke du vil merke noen forskjell på denne kontra en som har gått feks 80 000.

 

At du antyder at muligens bilen er utslitt, kan jeg ikke skjønne. Disse bilene vil helt sikkert trille 3-400 000km, som de gamle 80 og b5 a4'ene gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En utslitt bil og motor som har gått 175 000km? Neppe. Kunne like gjerne ha vært en som har gått 75 000km som var utslitt og en som har gått 575 000km som var tipp-topp. Det finnes ingen fasit, annet enn at godt vedlikehold og pen kjøring på kald motor er essensielt for at bilen og motoren skal vare lenge.

 

Ikke se deg blind på km-standen, men prøv bilen, sjekk at alt virker som det skal, sjekk servicehistorikk og se igjennom kvitteringer på byttede slitedeler dersom dette er å oppdrive. Km-stand er for meg bare et tall som ikke sier noe om bilens reelle tilstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente ikke at den var utslitt altså, jeg lurte heller på om det var en mulighet, Det er vel riktig som nevnt at det er bedre for en motor å gå masse på kort tid enn å gå like langt på lang tid. En masse eldre 1.8 motorer har jo både tikking og oljetrykksproblemer før 200k km

 

ja jeg vurderer å ta en titt på denne ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd den har forskjellig farge på FIS display og media skjermen, har sett at noen har lik farge her, hvorfor er det slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra utstyr : Førerinfosystem med fargedisplay til den nette sum av :4 320,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan sikkert stikke innom å se på bilen for deg hvis du er intr og fiske ut litt info om den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste 3 årene har jeg kjørt ca 50.000km i året, som selger. Er ikke i tvil om at et slikt kjøremønster må være så godt som optimalt for en bil. Jeg hadde valgt en "selgerbil" med høy km fremfor lav km når som helst, gitt at prisen står i stil naturligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hadde samme tankegang for 7 år siden når jeg kjøpte en 18T som hadde rullet 202000,men også der var servicer fulgt hele

veien.

Den bilen har vært helt urolig motor, gir, kaross er helt ship shape enda etter snart 300000.

tror vel km stand ikke er det store problemet hvis bilen er tatt vare på. løp og kjøp det er jo bensin i tilegg(hilsen bensin fan)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hadde samme tankegang for 7 år siden når jeg kjøpte en 18T som hadde rullet 202000,men også der var servicer fulgt hele

veien.

Den bilen har vært helt urolig motor, gir, kaross er helt ship shape enda etter snart 300000.

tror vel km stand ikke er det store problemet hvis bilen er tatt vare på. løp og kjøp det er jo bensin i tilegg(hilsen bensin fan)

 

jepp er selv fan av bensin. virker som de selger bedre for tiden, både nye og brukte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan sikkert stikke innom å se på bilen for deg hvis du er intr og fiske ut litt info om den?

 

 

Ja takk gjerne det.

Du må gjerne si at du prøver den for meg, og at jeg tar kontakt på mail eller telefon etter prøving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk gjerne det.

Du må gjerne si at du prøver den for meg, og at jeg tar kontakt på mail eller telefon etter prøving.

 

ok..stikker innom de imorra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..stikker innom de imorra

 

Høres bra ut, Gleder meg til å få høre om den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste 3 årene har jeg kjørt ca 50.000km i året, som selger. Er ikke i tvil om at et slikt kjøremønster må være så godt som optimalt for en bil. Jeg hadde valgt en "selgerbil" med høy km fremfor lav km når som helst, gitt at prisen står i stil naturligvis.

 

Vi hadde en Passat 3Bg 1,9 tdi på jobben her som har blitt kjørt først av en selger før den ble overtatt av en teknikker som trengte 5-seter. Resultatet ble over 350 000 km på en 6 år gammel bil. Skulle ut og prøve den en tur og regna med at det var en haug som venta meg. Men, bilen var utrolig tight og fin, så jeg ble kjempeoverraska.

 

Men det er kanskje ikke så rart, alle servicer er fulgt, og har det vært behov for å bytte noe, så er det gjort med en gang. Så å kjøpe en bil som har gått langt i regi av et firma er nok ikke så dumt. Du får mye bil for pengene, men det er klart at det kan være en utfordring når du skal selge den igjen med enda høyere kilometerstand da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, Gleder meg til å få høre om den.

 

den sto ikkee når jeg var innom og umulig å få noe hjelp.

 

stikker innom de på mandag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en Passat 3Bg 1,9 tdi på jobben her som har blitt kjørt først av en selger før den ble overtatt av en teknikker som trengte 5-seter. Resultatet ble over 350 000 km på en 6 år gammel bil. Skulle ut og prøve den en tur og regna med at det var en haug som venta meg. Men, bilen var utrolig tight og fin, så jeg ble kjempeoverraska.

 

Men det er kanskje ikke så rart, alle servicer er fulgt, og har det vært behov for å bytte noe, så er det gjort med en gang. Så å kjøpe en bil som har gått langt i regi av et firma er nok ikke så dumt. Du får mye bil for pengene, men det er klart at det kan være en utfordring når du skal selge den igjen med enda høyere kilometerstand da...

 

Mye bil for pengene ja, det liker jeg, Vi kjører ikke så mye i året vi, så etter 5-6 år så har det normalisert seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den sto ikkee når jeg var innom og umulig å få noe hjelp.

 

stikker innom de på mandag

 

Ok flott.

De har den iallefall enda, Jeg driver å mailer litt med dem om inbytte på A6`n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok flott.

De har den iallefall enda, Jeg driver å mailer litt med dem om inbytte på A6`n

 

den sto i butikkvinduet igjen for en time siden hvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den sto i butikkvinduet igjen for en time siden hvertfall:)

 

Ok

Hehe de gir 30.000 i inbytte på A6`n hvis bilen er i bra stand, Ser biler på finn.no fra 25000 med defekt automat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og så på bilen her om dagen men den sto i et hjørne og var vanskelig å se den kosmetiske tilstanden på den men fikk de til å kjøre den ut i dag..

bilen bærer preg av kmstand kosmetisk

fanger,panser,lykter,grill skjermer,speil og panser er rimelig slitt..frontruta må skiftes..for den var veldig slitt.samme var lyktene..fronten var flekket på her og der men var full av steinsprut læll..

begge passasjerdørene bak hadde 3 veldig synlige parkeringsbulker og bakluka hadde en stygg ripe/bulk ved vinusviskeren og fangeren bak bar preg på mye inn og utlasting.

førersetet var litt presset inn ved førerdøra.sikkert pga inn/utstiging meen ellers var interiøret overraskende strøken..bar ikke preg av kmstand i det hele tatt.bilen var også veldig tight og kjøre og det eneste minuset var at det klunket litt i støtdemperne foran på skikkelig dårlig vei men virket ikke slitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var og så på bilen her om dagen men den sto i et hjørne og var vanskelig å se den kosmetiske tilstanden på den men fikk de til å kjøre den ut i dag..

bilen bærer preg av kmstand kosmetisk

fanger,panser,lykter,grill skjermer,speil og panser er rimelig slitt..frontruta må skiftes..for den var veldig slitt.samme var lyktene..fronten var flekket på her og der men var full av steinsprut læll..

begge passasjerdørene bak hadde 3 veldig synlige parkeringsbulker og bakluka hadde en stygg ripe/bulk ved vinusviskeren og fangeren bak bar preg på mye inn og utlasting.

førersetet var litt presset inn ved førerdøra.sikkert pga inn/utstiging meen ellers var interiøret overraskende strøken..bar ikke preg av kmstand i det hele tatt.bilen var også veldig tight og kjøre og det eneste minuset var at det klunket litt i støtdemperne foran på skikkelig dårlig vei men virket ikke slitt..

 

Ok takker for det, du er en kjærnekar. Greit å få vite litt om den.

Tror jeg får lete videre. Kikker litt A6 4f også for tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker for det, du er en kjærnekar. Greit å få vite litt om den.

Tror jeg får lete videre. Kikker litt A6 4f også for tiden.

 

null stress...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.