Anbefalte innlegg

Har sjekket opp pris hos Møller på stor service (60000 km) på en 2009 Audi Q5.

Beskjedne 12500.- norske kroner skal de ha for jobben...: eek :

Hva mer enn dette skjer på en stor service?

Oljeskift med filter

Luftfilter

Kupéfilter

Dieselfilter

Bremsevæske

Girolje S-tronic kasse

Generell inspeksjon motor, understell, karosseri

For arbeidet over skal en lokal sjappe (Bosch verksted) ha ca. 8800.- : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått?

Bremsevæske skal du bytte første gang etter 3år, derretter hvert 2 år.

Olje på S-tronic hver 60000km, dieselfilter hver 60000km, luftfilter 90/120km (husker ikke)

Pollenfilter bør taes hver 30000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vil ha gått 60.000 når denne service skal utføres...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var en bra link. Stemmer godt med prisen Møller Minde oppga.

Hvorfor koster skifte av girolje 3200.- ?

Mye grunnet dyr olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når Bosch verkstedet tok med Dieselfilter og Girolje som de hadde glemt, ble den nye prisen 8800.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når Bosch verkstedet tok med Dieselfilter og Girolje som de hadde glemt, ble den nye prisen 8800.-

Da var det ikke sååå voldsom forskjell allikevel da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var ikke det. Eventuell VACN rabatt hos Møller er heller ikke med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I overkant av 40% prisforskjell er ikke annet enn mye !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man råd til en ny q5 har man råd til å betale 3500,- ekstra for å sette den på ett merkverksted hvor mekanikerne kan bilen din, og har alt utstyr og gjør tingene etter boka.

(og nei, jeg sier ikke at mekanikere andre steder er rævva til å skru bil)

Orker ikke starte en ny diskusjon rundt dette med priser, men alt i alt er det forferdelig mye grining om at møller er dyrt og usj og æsj på dette forumet:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man råd til en ny q5 har man råd til å betale 3500,- ekstra for å sette den på ett merkverksted hvor mekanikerne kan bilen din, og har alt utstyr og gjør tingene etter boka.

Orker ikke starte en ny diskusjon rundt dette med priser, men alt i alt er det forferdelig mye grining om at møller er dyrt og usj og æsj på dette forumet:p

enig, kjør gammelbil servicer er jo nesten grati..s:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du legger da vitterlig opp til å starte en ny diskusjon :P

Klart det koster mer å ha bilen hos Audi senteret og det er greit så lenge de gjør en bedre og viktigere jobb enn andre verksteder som ikke er tilknyttet Møller. Det er dessverre ikke alltid tilfelle og jeg har flere negative erfaringer med verksteder tilknyttet Møller konsernet. Og ikke minst oppfatter jeg Audi senteret her i Bergen som ekstremt arrogante og lite villige til å hjelpe, dette gjelder spesielt delelager og kundemottak. Alt er tydeligvis et ork etter at kjøpskontrakt er signert... Når jeg betaler 3500.- ekstra for en enkel service på bilen forventer jeg i alle fall en skikkelig kundebehandling.

En av årsakene til at jeg har råd til å kjøpe meg en Audi Q5 er at jeg analyserer og vurderer alle driftsutgifter (ikke bare på bil) slik at de holdes nede på et fornuftig nivå. Det er sunt å ha et bevisst forhold til penger. 4000.- kroner her og 3000.- kroner der blir plutselig en hel del penger sett fra et 1-5 år perspektiv...

Men, jeg tror Audi senteret i Bergen skal få en siste sjanse til å vise at de kan bedre, både når det gjelder kundebehandling og Audi... Det er en stund siden jeg var der sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.