#1 Skrevet November 9, 2011 Har en kompis som vil ha seg en ny audi. Han sikler veldig på allroad, men der er de fleste med 2.5tdi som har litt mange fallgruver. Derfor står det vel mellom en allroad 2.7bi eller en a6 2.7bi begge helst med tip. kasse. Er det noen spesielle svakheter på disse faceliftmodellene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2011 Tiptronic... + en del annet du kan finne i mange av de andre trådene som er opprettet om samme tema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2011 Er mange tråder om dette men siden det står side opp og side ned om 2.5tdi tenkte jeg å legge ut en som omhandler den aktuelle bilen. Er det ikke noen oppgraderinger på tip. på facelift heller altså? Skal ikke selge din enda du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2011 Etter at jeg nå har kostet på bilen 50 - 70k i felger, interiør, eksos, clutch, bremser og service, tviler jeg på at du vil gi meg et bud jeg sier ja til. Men alt er til salgs for rett pris;) Mulig tiptronicen ble noe bedre med facelift. Men så dårlig den var i utgangspunktet har jeg mine tvil. Det forrige jeg hadde var i hvert fall ikke mulig å rygge med før girolja var god og varm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2011 Automatkassen er dessverre like elendig på 2.7 som på 2.5TDI. De er dårlig i utgangspunktet, men at mange aldri har fått olje/filterskift gjør saken bare enda verre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2011 Hele serien med 5HP19/5HP24/5HP30 er ikke akkurat kjent for å være veldig bra. Såvidt jeg vet er det 5HP19 som sitter i 2,7 biturbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2011 Trist at en så god bil skal bli ødelagt av ei dårlig kasse! Ellers er det vel turboer og div følere som er svakhet! Hva med egr ventil? Er det en kostbar affære og bytte og en vanlig feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2011 Jeg kan jo komme med litt selvlærte svakheter. A6 C5 karosseriet: -rust bak lister på dørene -rust i hjulbuer -rust rundt refleksplaten bak -refleksplaten bak sprekker og lekker vann -utrolig myk plast på lyktene foran som gjør at de taper seg veldig fort -svak automatkasse som ofte er dårlig vedlikeholdt -generelle elektriske feil; vindusmotorer, soltak osv som svikter -abs-hjernen svikter pga dårlig design Med 2.5TDi'en: -eksosventiler som kokser fast -svake kammer/longlifeservice/dårlig design som gjør at kammene slites unormalt mye -det elektriske på dieselpumpen har en tendens til å ryke, overhalt pumpe koster ca 18k og ny fra Møller over 20k Med 2.7 biturboen: -dyre trykkslanger som ryker -tempsensorer (g62?) som ryker -på tidligere modeller var flere plaget med turboer som gav opp tidligere enn forventet Står også endel i denne tråden ang 2.7: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225036 Men som med det meste; det finnes folk som har helt andre erfaringer også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...