VR6 motorlyd, unormalt med litt kjederasling?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en VR6

Det er litt "rasling" i kjede når bilen går. Den har vært sånn så lenge jeg kan huske ( flere år) har byttet reg kjedesats for ca 2 år siden så dette er tipp topp. Er det litt lyd i denne motoren? Høres nesten ut som det er mekaniske løftere på den. hvis jeg har den på ca 2000 r/min hører jeg det "best"

Og er det etter noen KM man bør bytte oljepumpe?

innspill noen?

Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt lyd i motorene. Men det skal ikke rasle noe spesielt fra reigster siden om det er relativt ferskt. Toppen kan ha en tendens til å lage litt lyd, men da skal lyden være jamt fordelt.

Orginal toppene tåler mye stryk og mange kilometer, men det er jo ikke evigvarende.

Ikke så dyre deler heller, så kan være lurt å ta opp og bytte løftere/tettninger og styringer.

Her et klipp fra en motor som er helt ny. Dvs alt nytt utenom en orginal topp som har gått ca 30.000km etter overhalling.

Når jeg hører etter, er det dysene som lager mest lyd. Det er helt nye Siemens Deka 630cc dyser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin film :) hører den samme lyden hos deg som hos meg så da er den vel ok. Er ca 130.000 siden full overhaling med ny topp i tyskland på motoren min.

Bilen er gått 270.000 nå. Kunne det vært en ide og bytta oljepumpe eller varer disse veldig lenge?

Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være lurt å bytte pumpe. Jeg skal det til sommeren, som en forsikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er kanskje lurt. Vil ikke ha noe ras pga for lavt oljetrykk heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.