Anbefalte innlegg

Heihei alle sammen.

Har merket nå i det siste at det lukter noe bensin rundt bilen.

Er det noen vanlige svakheter relatert til bilen min som noen vet om?

Er en 1992 Audi 100 2,3Q Avant.

Lukta kjennes litt i bakkant av bilen, usikker på hvilken side, muligens begge.

Har ikke hatt bilen på noe tørt underlag for å sjekke lekkasjer, får vel gjøre det snart.

Kan nevne at et nylig hadde oppe tankmåleren for å fikse noen småting, er vel egentlig etter dette at jeg merket lukta. Hvis det er lekkasje i en av slangene der, vil ikke det renne under bilen uansett?

Kjenner forresten ikke noe spesielt til lukta inni bilen.

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIden du hadde tankmåleren oppe, kan det jo være at pakningen ikke sitter helt på plass, eller at du ikke har fått strammet det godt igjen. Det kan jo også være rustet hull på tanken (kjent problem på disse bilene) eller lekkasje i en slange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C4 quattro er kjent for å ruste i bensintanken - det ligger et varmeskjold som samler vann over eksosen på venstre side rett foran bakre bærearm. Ninjafiks, såpestykke og kjøre på med epoxylim over dette. Holdt i to år for meg.

Permanent fix, ta ned hele bensintak og sveis den eller bytt ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror min også lekker der :o men hva er såpestykket godt for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpen herder i kontakt med bensin, og blir hard. Dermed "tetter" man hullet. Funker som en nødløsning i det minste, men noen har erfart at det holder et par år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. guffe på med kjemisk metal må da være bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. guffe på med kjemisk metal må da være bedre?

Når du gnir såpen mot hullet, vil den også trenge inn på innsiden, og legge seg som en propp med trykk fra innsiden. Jeg brukte begge deler, altså først såpe på "såret" og så kjemisk metall på utsiden (Epoxylim).

Holdt som sagt i ca 2 år før det begynte å lekke igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette tre eller fire ganger, funker 'kjempebra'. I hvertfall en stund.. Nå er falsen rundt tanken nesten borte flere steder, så jeg er nok 'beyond ninjafix'. Bra jeg har en snasen liggende klar baki Nazze! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, høres ut som om jeg burde få bilen jekket opp for å leite etter en lakkasje.

Mye styr å få av tanken?

Tenker at hvis det greit å få av bensintanken, så sveiser jeg den heller med det samme.

Edit: Jeg må vel kanskje fylle full tank for å finne ut hvor lekkasjen er, om det er lekkasje.

Blir vel vanskelig å finne et evt. hull uten at noe kommer ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hull, så er det nesten garantert over ved eksosen, du må fjerne varmeskjoldet for å se tanken.

Du ser det hvis det lekker, tanken er som regel sauset inn

Hele bakstillinga må ned for å ta den ut, er litt jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta tank på S6`n i sommer :)

Ta ned eksos og bakstillingen , så er det bare å ta den ut :) Synes ikke det var så alvor mye arbeid egentlig :)

Bytta ut alle foringer og renoverte kalippere og bytta håndbrekkwire samtidig :) SÅ nå er det en stund til noe trengs å gjøre der bak igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.