Anbefalte innlegg

Spørsmålet er hva er best av ny bremse calipper eller å kjøpe et rep-kit?

De bremsekalipperene man kjøper hos Hellanor, mekonomen osv er vell egentlig bare overhalte??

Må bytte skiver, klosser osv bake på bilen og er ganske stiv pris på calipperene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må du bytte calipper da? jeg måtte bytte alle skiver pga rust, og bytta alle klosser samtidig, men måtte bare bytte en calipper, pga av at luftenippelen brakk. pga bytte av bremseveske samtidig og lufting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke på biltema da? Har fungert som de skal i mange år på min bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må du bytte calipper da? jeg måtte bytte alle skiver pga rust, og bytta alle klosser samtidig, men måtte bare bytte en calipper, pga av at luftenippelen brakk. pga bytte av bremseveske samtidig og lufting.

Vet iallefall at stemplet ikke går innover :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust på stemplet. Kan kjøpe rep-kit og ta med deg hele calippern inn og pusse, rengjøre og bytte pakninger på de. Men dette er tidkrevende! Jeg fikk såpass god pris på nye calippere og fikk igjen 500;- når jeg kom tilbake med de gamle, At jeg bytta liksågodt begge to. Og at de er overhalt er ikke noe negativt :) De er som helt nye, med alt byttet og ny lakk på. Sparer deg mye bry med nye calippere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må prisen være djævelsk god før jeg skal kjøpe 2stk nye calipper til bilen med student økonomien.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er brekk-mekanismen, som det er vrient å få overhalt på egen hånd, da man trenger litt spesialverktøy og noen nye tetninger etc. som sjelden følger med i et vanlig pakningssett.. :) Siden stempelet ikke går inn, regner med du er klar over at du må både trykke og skru samtidig for å få inn stempelet på caliperne bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er brekk-mekanismen, som det er vrient å få overhalt på egen hånd, da man trenger litt spesialverktøy og noen nye tetninger etc. som sjelden følger med i et vanlig pakningssett.. :) Siden stempelet ikke går inn, regner med du er klar over at du må både trykke og skru samtidig for å få inn stempelet på caliperne bak?

Er klar over at jeg må trykke og skru bake ja, har biltema sitt verktøy og det funker knall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det snakk om? Altså hvor langt får du inn stemplet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det snakk om? Altså hvor langt får du inn stemplet?

ca de siste 5mm såvidt jeg husker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalipperene ble byttet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalipperene ble byttet! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.