#1 Skrevet November 11, 2011 Er det noe forskjell på Gti kassene på golf mk1?, har en kasse liggende som er til golf 1, men ser litt annerledes ut, har en sånn elektrisk tilkobling på toppen.. Ble disse levert men forskjellig utvksling? Takk på forhånd for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2011 Den "elektriske tilkoblinga" du ser er ryggelysbryteren og jeg antar at koden på kassa er 7G. De ulike femtrinnskassene til GTI går om hverandre mtp. clutch, svinghjul, drivaksler og fester, men FM og FD (som er til 1,6 EG) har lavere sluttutveksling - noe som er en viktig grunn til at EG-motoren føles så kvikk. I tillegg har de den gamle topolede ryggelysbryteren. 7G (til DX) har samme utveksling som 2Y (som 16V hadde), om jeg husker rett fra jeg leste meg opp på dette. Grunnen til at 7G har den store ryggelysbryteren med flere poler er pga. kjørecomputeren, som man innførte på den hypermoderne 83-modellen: smil :. Om du ikke har dette er det bare å plugge inn kabelskoene på de aktuelle polene (som jeg ikke husker hvilke er) og så funker ryggelyset like fint som før. På http://www.doppel-wobber.de finner du oversikt over de ulike girkassekodene og utvekslinga deres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2011 Så sånn som jeg forstår det nå, har 7G (den med tilkobling til kjørecomputer) lengre gir en FM/FD? Har lavprofil på 14" på golfen, så hadde vert greit med litt lengre gir Har alltid trodd 1.6 EG kom med 4 trinns, men den kom med 5 trinns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2011 EG hadde firetrinnskasse fram til modellår 1979. Synes selv at KR med FD er perfekt sammen med 185/50-14: smil :. Du har 7G-kasse, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...