Anbefalte innlegg

nå har jeg prøvd både stage 3 og 3+ fra 034. og begge slurer ved pådrag.

 

forslag til clutch som kan brukes til daglig og som ikke koster 15000,-?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal lamell uten fjører og Sachs forsterket plate, kjører 500 hk og masse nm uten problem. Som org pedal, bare hardere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lamell fra jonus og trykkplate fra 2.5 tdi. Funker fint det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med at lamellen min funker ok men kanskje jeg skulle prøvd sachs trykkplate. hvor kjøpe rikrig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med jonus sitt sett til aan sachs siter lamel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med at lamellen min funker ok men kanskje jeg skulle prøvd sachs trykkplate. hvor kjøpe rikrig?

 

hvor kjøpe trykkplate som holder? og som er kjørbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg prøvd både stage 3 og 3+ fra 034. og begge slurer ved pådrag.

 

Kan det ha sin årsak i at svinghjulet hadde glassert overflate eller ble det maskinert før montering?

 

Her er forøvrig samletråden for clutch over 500 hk http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=215268

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er montert alu svinghjul (nytt også fra 034) og på det så er det skrudd fast et frisksjonsbelegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med dobbelmasse med orginal trykkplate og 4 pucks sinter fra jonus med 490hk/580NM uten problem, kjempegod clutch.

 

har nå en spec 3+ å enkelmasse som slurer ved 1.5bar og orginaltrubo, så den skal rett i søpla når jeg bytter motor igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er 4 puck sinter å kjøre med ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4puck sachs lamell uten fjær på dobbelmasse svinghjul og org. Trykkplate, den lugger litt hvis en tar løst på lavt turtall, men hugger til ved rivstart. Ca 300+ hk ca 500nm. Mye å gå på enda tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg. Skal inn med forsterket bunndel etterhvert, og vil bytte clutch samtidig. Ingen særlige planer enda om trimming men greit å ha bytta bunndelen tilfelle en skal passere 400hk:) Ergo vil jeg ikke ha en som er enten AV eller PÅ. Det må gå an å slure, da dette er en bil jeg bruker til daglig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha Sachs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er 4 puck sinter å kjøre med ?

 

Hei, jeg har 4puck sinter, uavfjæret lamell, enkeltmasse NG svinghjul og spec stg 5 trykkplate. Den er etter forholdene veldig fin på pedalen, den biter jo tvert hvis du slipper pedalen raskt, men f.eks ved påkjøring på biltralle og ellers bakkestart så er det ikke noe problem og ta veldig pent igang. Biltralle er jo mareritt med på/av clutch.

 

Jeg vurderte og bytte før jeg dro på bremsing, men bestemte meg for å prøve, da motoren var sammen og alt var balansert sammen..

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213402

 

Kjetil. :)

 

Edit, skulle jeg kjøpt ny clutch nå for å holde masse effekt hadde det blitt flerplatet tilton, eller sachs sinter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltmasse svinghjul og 4puck ufjæret sacsh lamel, orginal trykkplate. Den er god å kjøre med. Biter bra og det får Ann å kjøre normalt. Skal holde til 600nm det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.