#1 Skrevet November 12, 2011 Hei. Jeg har såvidt begynnt se meg rundt etter en 2006 til 2008 A8 3.0 evt. 4.2 diesel. Jeg er ikke sikker på om de noen gang er produsert med manuell kasse, men de ser ut som de stort sett har aut. tiptronic kasse. Jeg hadde en gang en Audi Allroad 2.5 TDI med tip, fornøyd med bilen, men syns den var utrolig treg i giringen... Ikke noe å ta raske avgørelser med i kryss osv. Er det noen som vet om det er samme sluringen på A8? Har ikke fått prøvekjørt enda. Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2011 Nei, disse kassene er nok mye raskere enn hva du har prøvd den gang. I tillegg så har jo så godt som alle av disse giring på rattet, så da har man alltid en mulighet til å overstyre dette om man ønsker. Hvis du skal ha diesel, så trenger du jo stort sett ikke å gire allverdens heller da, iom at du har momentet på så lavt turtall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2011 Takker for raskt svar. Skal se om det er noen forhandlere som har noen som kan prøvekjøres. Har alltid hatt lyst på A8, og nå er behovet for barnevogn og stasjonsvogn over Så får vi se om det blir V6 eller V8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2011 Hvorfor ikke en 12'er? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2011 12'er 12'er 12'er 12'er 12'er!!!! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2011 Regner med A8'n og A6'n er ganske like på dette området, og min med 3-liter og tip. er i alle fall kjapp fra stillestående. 2,7-literen er derimot noe tregere ved igangsetting, pga forsinkelse gjennom momentomformer eller noe sånt tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2011 Takker for svar Et lite spørsmål til.. De jeg kikker på har gått typisk 50- 90k km. Hvordan er det med registerreimbytte på de? Husker Møller ville ha 18000 for å bytte på Allroad'en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2011 Når d er 1 mnd mellom besøkene dine burde du vel kjøpt en forlengst..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2011 Hehe, du kan si så Kurt. Men har brent meg på diverse VAG kjøp, ,så denne gangen skal det blir bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2011 Da har du kjøpt feil.... Eg vil aldri ha noe annet....... Fortsatt på Gyda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2011 Neida. Tilbake i moderselskapet. Er på Kvitebjørn nå Så deg på Sandsli en gang, men kom ikke på hvem du var før senere på dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 10, 2011 So pass ja..... Er usikker på om eg hadde kjent deg igjen sjøl..... Si fra neste gang. Sitter der oppe fast..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 10, 2011 Hei. Fattern kjøpte seg A8 4.2TDI igår faktisk..Skal ta en prøvetur imorgen, og kan komme med en tilbakemelding da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2011 Da har jeg fått kjørt litt, og girkassa virker veldig fin og kjapp nok egentlig:) Veldig god bil å kjøre, og 4.2TDI er en knallmotor!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...